Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Carina - 4 maj 2011 19:32

När man varit borta i två dagar från sin arbetplats och återvänder på en onsdag så blir det så konstigt.Det är onsdag men ändå måndag fast det är onsdag.Ja kaos på något vis när man tappar två dagar.Men jag har ju inte legat på latsidan dessa två dagar.Skulle behöva vilat upp mig i dag,för gud så trött jag var och är.


Skulle åka i väg till Södertälje i kväll och träffa tjejerna på skjutbanan från Jägarutbildningen.Men jag orkar inte och kallt är det ute.Vad sjutton tog värmen vägen???


Lina vecka denna vecka   

Stekt torsk med dill och citronolja,prosciuttochips,potatis och sparris.Riktigt gott.Har nu lyckats lura Anna och hennes familj med Linas matkasse och dom ska börja om två veckor.Hoppas dom blir lika nöjd som jag är.


Vi går nu i väntans tider hemma hos oss.Det ska nämligen bli tillökning.

  

Förhoppningsvis får Hilda valpar till helgen.

Det är en kull som ska börja på bokstaven M så har ni några spännande,ovanliga namn på M så tar jag tacksamt i mot dem.


Kram

Carina






Av Carina - 4 maj 2011 19:00

Har haft tre härliga dagar i Göteborg.På detta hotell Gothia Tower bode vi.

  

I detta rum på våning 22 sov jag


När jag checka in var det dags att ta sig ner till Avenyn.

Solen sken och uteserveringarna lockade till sig många gäster.Det blev några glas vin i solen och jag njöt.Gud så gött att va i Göteborg.


Min bloggvän Annci hade rekomenderat mig att besöka restaurangen Räkan.

Det tackar jag för och fler besök dit lär det bli var så säker.

 

 

Denna båt fick vi köra med fjärrkontroll till vårat bod.Man blir som barn på nytt.


  

Så fantastiskt gott.Åt kungs krabba och musslor för första men inte sista gången. Mums säger jag och slickar mig runt munnen.


 


   Särskolans rikskonferens i två dagar hade följande på sitt program.

Elever från Sllottsbergsgymnasiet uppträde.

"Vart är vi på väg? Vilka barn får födas? " Anna-Lena Krook

"Medfött kontra inlärt - en gammal men högaktuell diskution" Sverre Sjölander

"Fosterdiagnostiken-vart är vi på väg?" Torbjörn Tännsjö

"Värdegrunden på ett sluttande plan" Glenn Haegerstam

 Toleredsteatern.Elever från Toleredsskolan uppträde

Biträdande Utbildningsministern Nyamko Sabuni.

"Vardagspedakogisk kvalitetsutveckling i särskolan,vilken roll kan SPSM ha ? " Greger Bååt.

Tomas Sjödin författare och pastor delade med sig av " Att låna en ängel"

Hans familj har misst två barn.En mycket gripande berättelse som fick mig att gråta floder.Tomas delade med sig av bilder på sina fina söner.Han berättade vad som skrevs i kontaktböckerna mellan skolan och hemmet.Berömde all personal som fanns runt omkring deras barn.Det var så fint och ni som har möjlighet att lyssna på Tomas Sjödin gör det.


Ungdomarna avslutade med låten Thru Color.

Nästa år bli det konferens i Växjö

 

     Jag Ewa och Ingrid

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards