Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Carina - 9 maj 2011 19:00

Solen skiner,fåglarna kvittrade och ner för mina kinder rinner tårarna.

  

Vår hund Viktor har i dag fått komma till hundhimmelen.Viktor är den första valp som föddes hos oss 17 juni 1998.En riktig tjockis var han och jag tyckte han påminde mig om den tecknade seriefiguren tuffe Viktor.

Viktor blev nästan 13 år.

Det var Viktor som fick mitt intresse till utställningar.Jag minns den dag då vi var i Orminge på utställning och han fick sitt första certifikat.Jag blev så glad så jag grinade.

Jag minns även den dag då jag mot min vilja ute på Ekerö skulle starta Viktor på spår prov.Kent hade gjort sig illa och kunde ej gå så jag var tvungen. Hade inte en aning om hur detta skulle gå till då det låg på Kents lott att träna spår.

Jag höll i linan och följde Viktor. Han blev god känd på provet och domaren skrev-Matte litar fullständigt på hunden som sköter detta galant.Gissa om jag blev lycklig ?

Viktor blev Svensk viltspår champion,Svens utställnings champion,Svensk drev champion och Finsk drev champion.


Pappa till 43 valpar.


Gabriella har alltid haf Viktor som sin favorit hund och det blev många fina stunder tillsammans.

  


Det har skjutits många rådjur för honom och jag är säker på att han nu kommer att jaga vidare på Dianas stigar där uppe.


Tack fina Viktor för den tid vi fick tillsammans med dig

  


 


Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards