Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Carina - 29 maj 2011 19:30

Aj vad ont det gjorde i min hals då jag vaknade,kändes som jag svalt en kaktus som fastnat.Halv sju ringde klockan i dag med,hade vekligen behövt sova ut.Men nej då Kent hade bestämt att vi skulle i skjutbanan i Nykvarn.Gick fram till fönstret för att dra upp persiennerna,regn och blåst ute.Aj vad ont det gör i mina öron och i min kropp.Kröp ner i sängen igen.Jag skiter i att åka med till Nykvarn.Mår inte all bra, vill sova vidare.Kent gick upp,sa åt mig att kliva upp,men nej då    jag ska ligga kvar. Då han var klar på toa redo för att gå ner till köket och ordna med frukosten sa han åt mig igen,kliv upp nu.Kände mig som en tonåring som vill sova bort dagen.Men jag mår ju inte bra,är jätte förklyld och har ont i min kropp.  

Klev upp mot min vilja,fy vad jag tyckte Kent var dum.

Åt min frukost,rastade hundarna,åh vad jobbigt det är att vara människa i dag. Är vekligen inte pigg i dag.Ok jag åker väl med då,men jag vill inte skjuta,orkar knappt hålla mig upprätt.Jo då du ska skjuta,det kommer att gå så bra.

  Sur som ättika var jag hela vägen till Nykvarn.Väl framme så regnade det ännu mera.Jag stannar i bilen,fryser,mår inte bra sa jag.Jo kom nu vi går in och fikar.Hälsade på Tomas,Kevin,Micke och Magnus.Grabbarna var taggade för lerduvestigen.Men inte jag   Jag är inte  riktigt vän med bössan känner mig så obekväm med den och tung är den.I dag då jag kände mig eländig så vägde den det dubbla,minst.

Fyll i pappret nu så ska vi gå jaktstigen sa Kent.MEN JAG VILL JU INTE SKJUTA!!!

Hur svårt kan det vara att förstå.

Mot min vilja fyllde jag i den där jädras lappen,grinig som fan var jag och gick ut,det regnade ännu mera.FAN vad jag hatade denna dag.

Vi gick till första stationen.Efter oss kom en hel hög av skjutglada män.

Nästan gråtfärdig blev jag,shit vad jobbigt detta var,mår riktigt dåligt,känner mig obekväm i situationen och Kent säger gå fram nu Carina.

NEJ ge mig bilnycklarna NU!!!

Då först insåg nog han att det är ingen ide att fortsätta sitt tjatande.

Skytte ska väl änå vara en kul grej,men när man inte mår bra,ont i hela kroppen, orkar knappt hålla sig upprätt och sen bli på tvingad något man inte behärskar.Nej det var inte så pedagogiskt.Med bestämda steg gick jag till bilen.

ALDRIG mer sätter jag min fot på en skjutbana   

Efte en stund ringde Kent och bad mig gå med och titta på dom andra,ok då men jag skjuter inte.

När grabbarna skjutit klart åkte vi hem,det var tyst som i graven.Jag frågade om han var sur på mig men han sa nej.

Jag tror ta mig tusan jag ska boka en ridtur med galna hingstar och ta med mig Kent på och tvinga honom upp på hästryggen,väl uppe på ryggen ska jag se till av vi får hästarna i full galopp.Så ska vi se om han inte slutar tjata på mig och detta skytte.

Tids nog blir jag säkert någorlunda bekväm med bössan,men en dag som denna då jag inte mår bra,är ingen hit att tjata.

Jag om någon vet väl vad jag vill   



Det blev en sväng till Chili i Sickla,nu har jag äntligen fått köpa mina utemöbler till altan.

Fädig monterat

  Lite dekoration


 Så här ser andra halvan av altanen ut dä vi solar


Blev glatt överraskad i dag då Tobias ringde och sa grattis på morsdag.Han är inte så mycket för firande,så jag hade inte räknat med ett samtal från honom.

Tjejerna kom hem med blommor och presenter,jag måste ha varit en snäll mamma.Tack så mycket     


Nu har vi ätit middag och fikat.Hallonpannacottpajen var väldigt mumsig,den kommer jag garanerat att göra flera gånger.

 

Jag borde stanna hemma i morgon,känner mig sämre.Men det känns så jädrans bittert med en karensdag.Åker dit och försöker jobba,får väl gå hem om jag inte orkar jobba.

Nu ska jag ligga på soffan och bara vila.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards