Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Fick till slut erkänna....

Av Carina - 31 maj 2011 10:00

Natten mellan söndag och måndag sov jag oroligt.Fick gå upp några gånger och tömma näsan,hostade och harklade.Gick upp som vanligt när klockan ringde.Jobbet kallar och jag ville inte riktigt känna efter hur jag mådde.

När Anna kom till jobbet sa hon,vad gör du här som är så dålig? gå hem med dig.

Nej det är ingen fara med mig,jag ska jobba i dag   

Fösta lektionen vid nio var stavgång och då vi kom tillbaks och jag haft en fika paus gick Anna och hämtade termometern för att kolla tempen i örat.Ojdå jag hade visst lite feber.När jag reste mig upp så kände jag att jag var inte riktigt i form.Ok jag kastar in hand duken och erkänner,jag är för sjuk för att jobba jag går hem  

I samma stund kom vår rektor ochjag meddelade henne att jag inte mår bra,jag har fösökt jobba men går nu hem.Hur klarar sig Anna då fick jag till svar.

Hade god lust att svara-DU DET SKITER JAG I !!!

Jag är sällan hemma från jobbet,sist jag var hemma var två dagar i november då jag var magsjuk.Hur kan hon ha mage att säga så.

Det är lika dant med min operation av foten,hon tycker jag ska bli opererad under min ledighet i sommar.Men dom stänger sjukhuset i juli månad på den avdelningen.Vårdgarantin Carina,du har rätt att kräva ett annat sjukhus,men inte tänker jag lägga ner energi på att leta rätt på ett annat sjukhus i sverige som kan operera mig i juli månad.Jag måste helt enkelt vara oumbärlig för henne    


Dagen i går sov jag i stort sett bort. Kent har köpt tv i sovrummet,mot min vilja, men i går var det riktigt skönt att ha sällskap av den måste jag säga.

Mår lite bättre i dag,men inte så mycket.Är riktigt genom förkyld.Hostar,snorar och en fruktansvärd huvudvärk.

I morgon ska jag till jobbet oavsett hur jag mår.Dom tar nämligen studenten på vår skola och det får jag bara inte missa.


Kram

Carina

 
 
Annci

Annci

31 maj 2011 10:16

Men du, vilken genompuckad rektor ni tycks ha. Fick hon sitt jobb i ett cornflakespaket eller?

Hoppas du mår bättre i morgon, så dagen blir bra (trots allt).

Stor kram och fortsatt krya på dig!

http://www.hultstrom.nu

Carina

31 maj 2011 11:27

Hon är utbildad barnmorska och har även arbetat som skolsköterska.Då räknar i alla fall jag med att man har mer förståelse för de sjuka,men icke sa nicke.

Jag ska ta det lungt i dag så att jag blir bättre.

Kramizar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards