Carina´s Blogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Carina - 16 juni 2011 08:57

I dag är det äntligen dags för mig och Gabriella att resa till Malta.

Jobbar fram till lunch och vid 14 tiden kör Kent oss till Arlanda.

Det ska bli så skönt att få vila upp sig.Sola,läsa,bada,äta gott och bara vara.

Hade först tänkt ta med mig min mobil,men jag lämnar den hemma.

Min hjärna går på högvarv och jag liksom alla tonåringar har fått en fixering vid att ta upp den hela tiden och titta om jag fått sms eller missat ett samtal.

Det känns vemodigt att lämna mobilen hemma,men om jag nu ska kunna koppla av så får det bli så.



Kram

Carina

  




Av Carina - 14 juni 2011 21:30

Vill man få pussar så ska man gå ner en trappa i vårat hus.Där får man vara med om ett riktigt pusskalas.Så goa och så fina mina fem taxvalpar är.

      I morgon ska dom få åka bil.Tierp nästa   Där ska familjen Arkegrim få känna på livet med valpar.Så ljuvligt och helt fantastiskt.


Jag tror att jag har resväskan under kontroll.

Men det har uppstått ett poblem här hemma i kväll.Jag får inte i väg min taxfree beställning.Har provat tre gånger men den bara går INTE.

Får helt enkelt prova i morgon på jobbet,för jag bara måste ha en påse som ligger på min stol och väntar då jag reser hem   


Kram

Carina


Av Carina - 14 juni 2011 18:30

I dag var det åter dags för en sommar utflykt med skolan till okänd ort.

Vi satte oss på bussen som sedan tog oss till Julita Gård.

 

  Denna kvinna guidade oss runt



  Mycket vackra blommor hade dom   


                och rabarber


Camilla & Jag i en äppelträds allé     

     

  Jag kunde inte låta bli att köpa med mig blommor hem.

En chiliplanta och tre olika sorters pelagoner.


Kram

Carina

Av Carina - 13 juni 2011 21:30

Delaktighet är ofta lösenordet för att skapa engagemang, kreativitet och arbetsglädje. Om man förstår, hanterar och påverkar sitt arbete ger det en "känsla av sammanhang".


Det sägs att vi ska vara delaktiga över besluten men det stämmer inte i verkligheten.

Bara för att man tex ä kock behöver det inte betyda att man kan tillaga alla maträtter.Förstår ni hur jag tänker?


Jag har nu blivit placerad i en annan klass mot min vilja i höst.Har aldrig varit i mot förändringar,men detta är något som känns helt fel.

Det finns en personal som vill jobba i denna klass men få inte.Det denna klass behöver är manlig personal och så som det ser ut till hösten blir vi tre kvinnor. 

I dags läge är jag besviken,arg och fruktansvärt bitter   Alla kan inte jobba med alla elever och vi är väl ändå där för elevernas skull.



Nu är kläderna strykta och nerpackade i min resväska.I mogon ska resten packas.

Har haft besök i kväll av en valpköpare.Det var andra gången han kom hit.

Isabella sa hur många gånger ska dom komma och hur många valpar ska du sälja,det är ju jätte många som kommer hit?

På onsdag ska jag åka upp med Hilda och hennes valpar till Lena i Tierp,hon ska ha dom då jag åker till Malta.Ska bli intressant och se vilken tik hon faller för?


Kram

Carina

  

Av Carina - 12 juni 2011 21:47

När jag gick i sjuan umgicks jag med en tjej som heter Eva.Åh vad jag tyckte om att vara med henne.Det var alltid så spännande att få vara hemma hos henne.Hon hade en så sjukt snygg äldre bror-Peter.Jag blev alltid så knäsvag och började stamma så fort han sa något åt mig   om det så bara var Hej !


Efter första terminen i åtta flyttade jag från Vårby Gård till Skogås.Eva bode i Segeltorp men gick i samma skola som mig,Vårby skolan.Vi höll kontakten ett tag efter att jag flyttat sedan rann det tyvärr ut i sanden.

Nu fårstår ni så är det som så att Isabella träffar Peters son-Richard i kväll och han kom hit för att se valpar och jag passade då på att hälsa på honom.

Jösses vilken goding,jag säger bara det Isabella LYCKA TILL !!!


Tros-mysterium!!!

Jag har tvättat ett par string trosor i storlek 38.Det är inte mina,inte Isabellas och inte Gabriellas.Så nu undrar jag VEMS ÄR TROSORNA???

Någon som fått med sig dom hem av misstag kanske   


Kram

Carina

Av Carina - 12 juni 2011 19:45

Det har varit en intensiv helg med mycket valpbesök.I går kom två som ska ha valp från denna M-Kull.Dom som aldrig kom i måndags samt en familj från Karlstad.

När besökarna avlägsnat var det dags att grilla och njuta av denna tropiska värme vi fått.

Vi satt ute rätt länge i går kväll.Så något tv tittande har det inte blivit på två kvällar i rad,rätt skönt.

I dag, söndag fick vi besök från Värmdö.Dom ska ha den andra tiken.När dom åkte i väg åkte även vi.Fast till Farsta.Åt lunch där,växlade pengar och tittade lite i affärer.Utan att handla.Åkte sedan hem till Bertil för att titta på hans nya kärlek- Clara.En 9 veckors jämthund,söt,men oj vilket vild djur.Drack kaffe och sedna hem för att ta i mot nästa besökare,från Uppsala.Dom är valp spekulanter på Dizas kull. Hennes mage har nu börjat växa och jag är 100% säker på att hon är med valpar.


  Tog denna bild i går på Maxi,som komme att bo i Karlstad då han flyttar hem i från.


Det börjar nu att närma sig resans avgång till Malta som blir på torsdag.

Pengarna är växlade.Böcker är inköpta.Resväskan ner plockad från vinden.

I morgon ska jag börja stryka och packa tänkte jag.Det ska bli riktigt skönt att få resa bort ett tag.


Kram

Carina 



Av Carina - 10 juni 2011 21:15

I går var vi på skansen med våra elever.Det var lagomt med folk och riktigt kalas väder.

Tycker det är på tok för lite djur på skansen.Så tråkigt när det är tomt i var och vart annat hål man tittar ner i.Men några djur lyckades jag fånga med kameran.

    

    

 


På kvällen var det dags att åka in till Söder för att träffa tjejerna och kursledaren från jägarutbildningen.

Mötte först upp Anne och Carina för att ta oss ett glas vid Medis.

 

Sen gick vi vidare till La Cucaracha där vi åt Tappas.


  Gunilla,Monica,Carina,Ellinor,Jag,Sara,Jessica,Chr
ister & Anne


Det blev mycket prat,skratt och massor av mat.Mätta och belåtna gick vi sedan vidare till Medis.

  Gunilla Jessica Jag & Carina


  Sara Ellinor & Monica


  Jag & Anne


Toppenkul kväll.Vi sa att vi måste fortsätt att hålla kontakten och i vår ska vi täffas och berätta om alla STORA djur vi lyckats skjuta under jakten

   


Kram

Carina


 


Av Carina - 8 juni 2011 20:15

Nu är det endast en hand och ett halvt finger kvar att jobba   

Vi har på förmiddagen städat inne i klassrummet,grymt tråkigt men behövligt.

Trottsade vädret och begav oss ut i regnet för att handla.Vi skulle nämligen göra matsäck = pastasallad till morgondagen som vi ska tillbringa på skansen.En heldag ute,hoppas på bra väder.

När arbetsdagen var slut hämtade jag mina två taxar-Ambra & Diza för att åke ner till Södertälje.Trimma tjejerna hos Cindy.Medans dom var där passade jag på att äta en god sallad och njuta av solen som kom fram lagom till arbetsdagens slut.

Cindy är verkligen duktig på att trimma,nu är dom så fina mina taxflickor.


I dag är det skolbal för Gabriella och hennes klasskompisar.Tänk att hon snart lämnar grundskolan och börjar en utbildning till hösten.Tiden går verkligen fort.Hon ska gå frisörprogrammet till min stora glädje,kanske man kan bli lite snygg i håret.

  Jag är säker på att du är den snyggaste tjejen på balen i kväll   



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards