Carina´s Blogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Carina - 15 juli 2011 19:45

Då har vi utökat familjen med en ny hund - Karelsk björnhund vid namnet Mira

  8:55 i morse flög vi upp till Skellefteå för att hämta hem Kents nya jaktkamrat och vår nya familjemedlem.Mycket trevlig uppfödare med fru och son.

Vi blev bjudna på lunch,fika och tårta.

  Vi ligger i gräset och väntar på att få kliva på flyget tillbaks till Stockholm.

Resan gick bra,hon sov hela tiden både på flyget och i bilen.

Jasný tycket detta är jätte kul.Ambra undrar vad vi släpat hem.Diza har nu fullt upp med att bädda inför sin valpning som inom det närmsta dygnet bir av.

Gabriella säger att detta var den sötaste valp hon sett.Själv tycker jag nog att ingen ras kan slå en taxvalp i att vara det sötaste.

Det känns som att det kommer att bli en intensiv och förhoppningsvis händelserik helg.


Kram

Carina

Av Carina - 15 juli 2011 19:30

Mat torsdag och trevligt sällskap.Så skulle man kunna beskriva gårdagen.


   

Träffade Anne vid Sundby gård för att äta lunch och prata.Oj vad vi kan prata, en mycket trevlig och god lunch.       Hoppas vi ses snart igen.


På kvällen var vi bjudna hem till Eva & Anders,Bertil var också där.Som alltid var det väldigt gott och mycket prat där med.


   

Tack för en god och trevlig kväll.Vi ses snart igen.


Kram

Carina

Av Carina - 14 juli 2011 10:15

Klockan åtta kom vi i väg på morgonens 7 km PW.I dag sprang vi vissa stäckor, känns så härligt att fått tillbaks aptiten på att röra på mig igen.

Tog med mig kameran för att fota delar av vår promenad.

Det går uppför på vissa delar


 Här springer vi en bit


    Rådjur kan vi träffa på under vägen


        Badudden är ett av baden vi passerar


  Mörtviksbadet det andra badet.Inga morgon pigga människor på stranden.


  Vi passerar även villa områden


  Ett av mina favorit hus,med drevviken nedanför


  Fult hus som inte passar in i Stockholm,tycker jag,ner till Skåne med dig


    Ful fint hus


  Här skulle jag också kunna bo


    eller här

  Gillar deras trapp och den fina stenmuren runt huset


  När jag var si så där 14 år tyckte jag detta hus såg ut som ett Häxhus


      Över stockar och uppförsbackar.En blandat terräng,mycket bra.


  Min baksida

  och framsida


Ja ni kanske förstår nu att jag vill bo i hus


  Tack Jasný för dagens PW i mogon ska du få vila,jag lova dig.


Nu ska jag in i duschen för att sedan åka i väg till Sundby Gård och träffa en nyfunnen vän för att äta lunch.


Ha en fin dag

Kram

Carina

Av Carina - 13 juli 2011 20:30

Fick ett sms i förra veckan från Anna som bjöd över mig,Camilla och Lotta på fika i dag.

Hon bjöd på blåbär och hallonpaj,jätte gott.Jag som ALLTID tar två gånger,tog endast en gång.

Det var roligt att träffa tjejerna igen. Vi har alla lite ångest över att det endast är 3 1/2 vecka kvar av vår ledighet.Vem stjäl vår ledighet???


Anna har gått ner 20 kg sedan april månad,då hon började på ITRIM.Oj vilken skillnad det var,jätte duktig har hon varit som i 15 veckor bara druckit deras soppor.

Kul när man lyckas nå sitt mål,vilket Anna gjort nu.Anna blev inspirerad av mig då jag gick med i Itrim och tappade 7,5 kg.Blev ännu mera peppad av Annas duktiga resultat att gå ner mina 4 kg,vilket inte ska behöva vara alltför svårt.Så nu kan man säga att Anna inspirerar mig   

  

Lotta Anna & Camilla


Kent bad Isabella göra äppelpaj till kvällens fotbolls match.Men nej hon ville inte,har aldrig gjort äppelpaj tidigare svarade hon.Men du kan väl försöka sa han.Nej du får försöka sjäv svarade hon.Snäll som jag är gjorde jag en äppelpaj och medans den var i ugnen så cyklade jag ner till centrum och köpte vaniljsås.

Nu ska vi fika och hejja på Sverige.

Inte konstigt att jag inte går ner i vikt,paj två gånger samma dag   


Kram

Carina


Av Carina - 13 juli 2011 10:15

Det börjar ta sig nu!!!Tredje dagen i rad som jag går mina 7 km powerwalk   

Hade ett riktigt bra tempo i dag.Älskar denna tystnad som morgonen har, fågelkvitter och ett fantatiskt lugn.Jasný är en underbar poweralk hund att gå med.

Mitt mål är nu att gå bort 4kg.Kände i Barcelona att låren börjar snudda varandra och det är inte ok för mig.Magen har, som jag skrivit tidigare,börjat växa den med.

Eftersom jag är en god vän med det goda här i livet så måste jag helt enkelt röra på mig mer och inte bara proppa i mig.Det fixar inte min ämnesomsättning.

I nästa vecka tänkte jag ge mig på att springa lite smått.Har ju det där förbaskade loppet den 17/8 som jag ska springa.Kan ju inte komma dit otränad när Annci är så duktig och tränar var och varannan dag.Problemet är bara min förbaskade fot, men jag ska göra så gott jag kan.


Har tidigare berättat om hur svårt det är att sova då Kent snarkar.Läste i tidningen Topp Hälsa -Sluta snarka! Tips.

Gå ner i vikt-det skulle han kunna göra

Spola drinken-stämmer bra för gud så han snarkar då han har alkohol i kroppen

Undvik piller-han tar inga piller

Rök inte-har han aldrig gjort

Sov på magen-han snarkar då med!!!

Testa tennisbollar-tack för tipset,jag ska inte kasta dem på honom utan sy in dem i en pyjamaströja på ryggen  

Kör klossknepet-nä vi sover ju i samma säng.(lägg 5-10 cm höga klossar under sängbenen vid huvudet)

Välj kudde-ska vara så liten och platt som möjligt, tar bort alla kuddar för honom(han har tre)

Tejpa munnen haha den va bra.Man ska ta kirurgtejp tvärs över munnen,förhindar öppen mun som förvärrar problemen

Vidga näsan-det har jag tipsat om men NEJ han vägrar

Sök hjälp- gå till doktorn.Det skulle han adlrig göra,för enligt Kent så snarkar han inte för då jag puttar på honom så fräser han som en katt-JAG HAR INTE ENS SOMNAT!!!!!

 

ALLA har det här hemma utom jag   Vad då jo en Iphone 4.

Min mobil lever sitt eget lilla liv.Strular med simkortet och vips så funkar inte koden osv osv.Är grymt sugen på en Iphone men dom är ju så dyra.Och det värsta av allt är att Kent är så mallig över sin och lite retsam mot mig.

Får väl börja spara till en så att jag också kan sitta och glänsa som dom andra i familjen.


I eftermiddag ska jag träffa tre arbetskamrater och ta en fika.


Ha en fin dag

Kram

Carina

Av Carina - 12 juli 2011 21:05

Vi skulle ha varit där-Annci och jag men vädret på eftermiddagen fick oss att avstå.Regn,sol,regn,sol

Inte så nice att stå på Soliden i regnet och sjunga "Vill du ligga med mig då?"

Jag bara älskar den låten.Har den även som ring signal på min mobil  


Veronica Maggio är också fruktansvärt bra-Jag kommer



Det fick i stället bli allsång i soffan på första parkett.


Kram

Carina



Av Carina - 12 juli 2011 11:45

Jag fick mig ett oväntat besök i lördags,inte så trevligt,jag blev faktiskt rädd och förnärmad.

Alla som känner mig vet att jag har en lten blåsa.Isabella och jag var på stranden och efter en stund i slolen var det dags att besöka toa.

Låsen på dessa toaletter var ett så kallat vrede,det är rött på utsidan då det är upptaget och grönt då det är ledigt.

Alltid då jag går på offentliga toaletter och har låst brukar jag alltid kolla med handtaget att dörren verkligen är låst.Hade precis satt mig på toan då någon står utanför och försöker slita upp dörren,inte en gång utan flera gånger.Va fan det är rött och rött betyder upptaget hade jag lust att skrika.Men eftesom alla pratar spanska och det gör ju inte jag, så var det ju ingen ide att överhuvudtaget säga något.Då jag var färdig på toa,redo att dra på min mina bikinitrosor öppnar en man dörren.   HJÄLP!!!! skrek jag,hur i helvetet fick han upp dörren?

Chockad drog jag igen dörrn med en smäll och låste dörren igen.Så fruktansvärt obehagligt och samtidigt pinsamt.Jag är ju väldigt blyg av mig och brukar inte visa musen för främande män   Det värsta var då jag skulle gå ut,men jag visste ju att jag låst dörren,han hade låst upp den från utsidan,troligtvis med ett mynt.Då jag kom ut stod han kvar,gissa om jag önskade att jag kunde spanska?Med bestämda steg gick jag där i från och sa till mig själv-ALDRIG mer att jag besöker dessa toaletter.Så blev det också och jag var riktigt kissnödig då vi återvände till hotellet.

    


Kram

Carina

Av Carina - 12 juli 2011 11:00

  Var riktigt trött då klockan ringde vid 7.Men mamma sa Gabriella vad gör du uppe så här tidigt då du är ledig? Jag vill inte sova bot dagen.Rätt skönt att få långa dagar,går upp vid sju och lägger mig runt 23 tiden.

Åt min frukost och tog sedan samma 7 km powerwalk med Jasný som jag/vi gick i går. Det var betydligt svalare att gå på morgonen,inte så mycket folk.


Har nu fixat med mina blommor,som blommar för fullt.

Jasný har blivit duschad.Två maskiner tvätt är hängda och snart är det dags för lunch.Ja man hinner med en hel del då man går upp i ottan   


Ska senare åka in till den stora staden-Stockholm för att träffa Annci   


Ha en fin dag

Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards