Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Carina - 7 augusti 2011 20:15

Jag har alltid drömt om en båt.Tänk en sommar på en båt med massor av sol och små vikar att lägga till vid, utan att bli störd av någon nyfiken granne.


Men jag tycker även om blommor och hundar och går detta att kombinera med båtlivet ???


I torsdags då vi promenerade vid strandvägen såg jag att det fanns en båt med blommor på

    och på en annan båt fanns en hund med sina valpar

    Lite väl litet för hundarna tycker jag.


Allt går bara man vill och har livlig fantasi.


I fredags såg jag en rostig cykel som blivit blomster dekoration,rätt charmigt tycker jag.

 


Kram

Carina

Av Carina - 7 augusti 2011 18:30

Regnet har i stort sett hållt i sig hela dagen och gör så fortfarande.Känns som det är höst i dag.I bland är det rätt bra med regniga dagar,man får lite gjort då inomhus.


Började förmiddagen med att göra en älg gryta.Isabella kom nyvaken upp från sitt rum och sa mm,vad det luktar gott.

Efter ungefär två timmar, då jag stod och bakade kanelbullar kom hon upp igen och sa det var väldigt vad här bjuds på goda dofter i dag.

Puss min söta lilla flicka.

  Förutom att jag stått vid spisen så har tvättmaskinen gått varm.


Valparna har fått sin dos med pussar.Åh dom ä så goa nu.

  Här har vi tjejerna som ska heta-Niva,Nora och Norma.Vem som är vem är inte bestämt än.


  Här är killarna-Neo,Nilo och Nosler.Samma här,inget namn är bestämt än på vardera hund.

Nu börjar det att bokas in valp tittar besök och då måste man ju ha lite bullar hemma.


I morgon är det min sista lediga dag och då ska jag med grabbarna ner till Boda. Hoppas på bättre väder bara.


Nu ska här tändas ljus och ätas bullar,vi ska ha bullfika   tjejerna och jag.

Älg grytan blev väldigt god,roligt när man får till det utan recept.


Kram

Carina




Av Carina - 7 augusti 2011 10:15

I går var det dags för Pride paraden.Har alltid sagt att jag vill in till stan och se detta,men det har aldrig blivit av.

Men i går var det dags att få se denna färgsprakande parad.Gatorna exploderade i färg,glitter och musik när tusentals människor dansade fram.Underbart med alla människor som bjuder på sig själva. Men det fanns även dom som gick lite väl långt,tyckte jag.

                        Dettta kommer jag garanterat att göra om   


Åkte sedan hem för att rasta och utfodra hundar.Grillade och bytte om,sedan blev det en sväng till in till stan-Kungsträdgården där pride festen fortsatte med uppträdande.

     

Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards