Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Carina - 9 augusti 2011 22:18

För andra kvällen i rad,sitter han på samma plats,utanför min grind och väntar.

Helt tyst utan ett minsta ljud.Men i kväll kom vi lite för nära varandra,jag rös till i hela kroppen och ville skrika rätt ut,för det kändes läskigt.Men jag bet mig i läppen, för vad ska grannarna tro om jag börja skrika?


Om man kysser en groda så blir det en prins men vad händer om man kysser en padda? Blir det en kung då?

Tror inte jag vill testa,det får räcka med den tåflörten som blev i kväll   


 

Kram

Carina

Av Carina - 9 augusti 2011 18:45

Sov dåligt i natt,ångest för att börja jobba igen  

Jag som alltid älskat mitt jobb,har nu fått en klump i magen och det var med tunga steg jag återvänder till jobbet.

Tänk positivt,försök,du kan väl i alla fall le Carina.Men nej det går inte.Stod utanför en stund innan jag gick in på skolan.Klockan 9:00 började det gemensamma mötet med all personal.Alla var så glada över att se varandra igen,men jag tyckte inte det var det minsta roligt.Hade lust att skrika ut FAN jag vill inte det här,vill jobba med mina elever i den andra klassen,där jag jobbat i tre år.

I den nya klassen hälsar personalen mig välkommen och tycker det är så roligt att jag kommit till dom.

Men jag var ärlig och sa som det var,kan inte säga annat än sanningen.Det känns inte rätt vare sig mot elever eller personal att inte få arbeta med det man kan och är bra på.Alla är inte lämpade att jobba med alla typer av elever.

Jag har varit så nedstämd och låg i dag.

Fick ett väldigt rart sms från en jobbarkompis:Det gör så ont att se dig så låg.Vill bara ta dig i min famn och få bort allt som tynger dig.Hoppas vi kan hitta en liten stund å prata i morgon.Bamse kram till dig.Ses i morgon.

Tack underbara fina arbetskamrat.


Har nu elva arbetsdagar kvar,sen blir det operation av min fot.Och hur länge jag blir sjukskriven vet jag inte i dagsläge.


Ska försöka att rycka upp mig och bli samma glada Carina igen.Den glädje spridare jag en gång var på min arbetsplats.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards