Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Carina - 11 augusti 2011 21:32

 En andra chans - men till vilket pris? Om fyra unga människor som alla drabbats av allvarliga olyckor som förändrat deras framtid. Hur annorlunda måste framtiden egentligen bli när man från en dag till en annan blivit förlamad? Charlotte, Pontus, Nora och Tomas berättar om vad som hände när deras liv slogs i spillror - och om hur det går att finna mening igen. Svt har följt dem under ett år av deras liv.

Såg detta program i kväll och det var mycket gripande.

Vilka fantastiska människor dom är.Vilken vilja och vad dom får kämpa.

Kommer att följa detta program på torsdagar på SVT kanal 1 21:00


  

Kram

Carina

Av Carina - 11 augusti 2011 20:00

I dag har det varit en betydligt bättre dag.  Har till och med fått mig ett gott skratt.

Det är nu bestämt att jag ska ha en ambulerande tjänst,en så kallad kringvandrare.Men med tillhörighet i en klass,fast ambulerande i mellan tre klasser.Det tror jag blir betydligt bättre.En arbetskamrat tyckte att detta borde blivit bestämt innan sommarlovet så hade jag fått ett betydligt bättre lov.


Har haft besök från en valpköpare i kväll.Frun hade gjort samma operation som jag ska göra om två veckor,i februari förra året och hon är inte bra än   

Låter inte så lockande...


För ungefär två veckor sedan beställde jag en ny bil och i dag fick jag veta att han/bilen står och väntar på mig i Östersund.Men det tar ju cirka 7 timmar att åka dit,så jag får ta det som en söndags utflykt   

Känns lite kymigt att byta ut min Skoda,men det blir en 4hjuls drift och en betydligt säkrare bil.Så nu slipper jag knöla mig in i andras bilar under jakten och kommer även fram med bilen till jaktkojan.

   

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards