Carina´s Blogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Carina - 26 augusti 2011 13:43

Jag har alltid sett mig själv som en STOR ELEFANT!!!

I går då jag träffade narkosläkaren innan min operation för att svara på diverse frågor så lät det så här.

Hur lång är du? 164 cm

Vad väger du? Alldeles för mycket.....

Vad vill du väga? fyra kg mindre

Vad säger din man om det? Ingen aning för jag tror inte han ser mig.

Då tycker jag du ska fråga honom,för du vet det är så mysigt att ha något att ta i.


Men jag tycker inte det är så mysigt att vara överviktig.Jag är inte supersmal,men lite kvinnlig och borde väl kanske vara rätt nöjd ändå.

Läste en blogg i går om en tjej som är 158 cm och var så glad och nöjd över sina 60 kg.

Önskade att jag också vore vän med mina förbaskade kg   


Nu har mannen från Ulicehamn varit här och valt hanvalp,det blev den blå.Han var super trevlig och jag är mer än säker på att denna valp kommer att få det toppenbra hos honom.


Kram

Carina

Av Carina - 26 augusti 2011 09:30

Min lilla choklad tjuv hade fått dåligt samvete i går då hon läste min blogg och betalade tillbaks med ränta   

  Förhoppningsvis frågar hon nästa gång och slipper då få dåligt samvete   


  Så här inlindad är min fot.Är lite nyfiken på hur det ser ut vid själva operationssåret? Ska tillbaks den 9/9 för att ta bort stygnen och få ny omläggning.

Är förvånad över att jag inte har mer värk i foten,har ju hört det värsta inför denna operationen.Eller så har jag högre smärt tröskel än dom andra.

Foten ska nu vara i högt läge då jag sitter,ni vet fötterna på bordet,som jag inte tycker om att man har   Då jag ligger på rygg ska foten vara högre upp än vad hjärtat är.Bullade upp med kuddar i sängen.Fy så svårt det var att sova.Det blev inte mycket till sömn denna natt.

Illamåendet och huvudvärken är borta,det tackar jag för.


I dag ska jag få besök från valpköpare som ska komma och välja valp.Det är två hanar som ska bli utvalda i dag.Jag har en hane jag gillar mycket,den med blått halsband.Ska bli intressant och se om den som kommer först och väljer tar honom?



Kram

Carina


Av Carina - 25 augusti 2011 16:34

Phu nu är operationen äntligen över.Det gick bra och jag lever   

Får nu inte belasta foten på sex veckor.Stortån sitter fast med en skruv.Så stor försiktighet med andra ord.

Foten är inlindad och jag har kryckor att stötta mig på.Är sjukskriven till och med 8 oktober.Ska tillbaks om två veckor för att ta bot stygnen och byta förband.

Har inte så jätte ont än,men mår fruktansvärt illa och har fått upp det jag ätit i dag.

Hoppas på att få behålla middagen.


Kram

Carina

Av Carina - 25 augusti 2011 05:45

Nu är jag redo att åka in till Sabbatsbergs sjukhus.

Jag säger till mig själv-Var inte orolig Carina det kommer att gå bra.

Klockan 7:45 har jag operationstid.


  Nu ska den onda knölen-hallux valgus bort   


Kram

Carina


Av Carina - 24 augusti 2011 20:15

Sista dagen på jobbet,för ett tag i alla fall.

Har fått många kramar och lyck önskningar i dag på jobbet.Vilket glädjer mig.Fick även en liten present från elever och personal i min klass,vilket jag inte alls hade räknat med så jag blev glatt överaskad.  

Har även fått frågan om hur jag känner mig inför morgondagens operation.

Det är blandade känslor.Lite döds ångest har jag faktiskt fått.Tänk om jag inte vaknar ur narkosen? Jag har blivit sövd vid flera operationer tidigare och varit hur cool som helst.Men inte denna gång  

Det kändes ju inte bättre då jag i förra veckan ringde Folksam för att säga upp min bilförsäkring på skodan,då killen i luren sa.

Du har inte tecknat någon återlevnads skydd på din avtaslpension.Det bör du göra.

Hjälp jag ska ju snart opereras,var min första tanke,jag kommer dö,HJÄLP   

Fick mina papper från Folksam i måndags och i dag är dom i fyllda.Får lägga brevet på postlådan innan jag åker till sjukhuset i morgon. 


Tack även för fina sms ni rara vänner som skickat under dagen   


Eftersom jag nu blir lite handikappad med ny opererad fot,ja för jag har ju faktiskt inte tänkt att dö än.Ska ju bli 100 år och har en massa saker jag vill uppleva innan jag tackar för mig.Så har jag farit runt som en toka här hemma under kvällen.Hundmat är inköpt.Blev även ett nytt halsband och kopel till Nora,ett rosa och Kent tyckte det var jätte fånigt med rosa koppel och halsband.Men det struntar jag i för han går aldrig ut med taxarna ändå och jag gillar rosa.

 

Gräset är klippt,tvättmaskinen gå varm,fönstren är tvättade och nya gardiner.

162 klor har jag klippt,plockat undan mina högklackade skor   ja det kändes väldigt sorgset måste jag erkänna.

Nu är äppelpajen klar och jag ska strax sätta mig  i soffan.


Choklad tjuve i vårt hus...

Jag köpte choklad i lördagss-Marabou mjölk choklad som jag hade till bananerna vi grillade.Visste exakt hur mycket som var kvar och nu i kväl så märkte jag att det fattades.Jag delar gärna med mig,men man frågar först innan man tar.

När Tobias bodde hemma och det försvann något gott fick han alltid skullden.När han flyttade och det forfarande försvann lite gott så fanns ju två tjejer som sa nää jag har inte tagit något.Nu när endast en dotter är hemma finns ingen att skylla på.Så jävla bra,nu har jag tagit tjuven och jag hoppas hon lär sig att fråga framöver, så slipper jag bli besviken över att godiset är slut då jag är sugen.


Nu hoppas jag på en god natt.


Kram

Carina


Av Carina - 24 augusti 2011 06:35

Det är så tomt och tyst här hemma.Saknar dig så otroligt mycket min älskade Isabella.

Om 24 dagar då kommer du hem,längtar   


  


Kram  och puss

Mamma

Av Carina - 23 augusti 2011 21:15

Det blev i dag en bättre dag på jobbet,men jag är på fel plats.Jag har skrivit det tidigare att alla kan inte hantera alla elever.

Tänk er att en tandläkare ska göra fotvård eller att en hjärnkirurg ska rycka in som gynekolog och chefen resonerade som så att-du vill ju jobba med människor och sedan vilket hål du jobbar i på människan spelar väl ingen roll   

Nej det funkar inte riktigt så i praktiken och det får ju vi patienter vara glada för.


Men på min arbetsplats känns det som att dom resonerar så-du är anställd i Huddinge kommun,är i denna skola och denna klass.Men du är inte anställd i just den klass du vill jobba och som du känner att du klarar av.Nej här ska det ske rotation på personal mot deras vilja,helt galet och för mig obegripligt.

Nu arbetar jag också med människor med olika behov och stöd här i livet.

Jag vill göra ett bra jobb,vara nöjd med min insats då jag går hem för dagen.

Det är jag inte längre.

Jag är inte det minsta motståndare till förändringar,tvärt om.Fast det får ju vara någon rim och fason på det hela.   


Linas matkasse denna vecka - ni som inte testat detta säger jag bara gör det

gå in på denna länk >>> 5 middagar för 499:-  Nyttig och god mat.

Tänk att Lina har så livlig matfantasi,jag är väldigt imponerad av denna tjej.

Kent skulle i dag laga Linas vegetariska rätt som jag längtat efter hela dagen.Fast när jag kom hem satt Kent ute i solen och läste, middagen var inte ens på G. Vi går ut och äter i stället,ja det gäller ju att göra det lätt för sig.

Jag fick köra in till Söder och det blev ett besök på Thaiboat.


  

  Mycket god och stark mat som avslutades med glass.


Kram

Carina

Av Carina - 22 augusti 2011 19:15

Jag kom till jobbet och kände att jag ska göra mitt bästa,det måste bli en bra dag.

Men så blev det inte,det blev långt i från bra    

När man inte känner något stöd eller empati så blir jag väldigt ledsen och fruktansvärt frustrerad.

Som en Rumpnisse stället jag mig fråga flera gåner-

Varför gör dom på detta viset ?

Vi hade handledning mellan 13:30-16:30 detta fick förlängas till 18:00 pga mig.

Jag fixar inte min arbets situation så som den är i dags läge.

Handledaren sa till på skarpen till min närmaste chef att detta får inte fortgå.

NI måste lösa detta.Så jag hoppas att det blir till det bättre.

Med huvudvärk och svullna ögon åkte jag hem från jobbet och tänker att nu är det endast två dagar kvar.Anders har lovat att ta hand om mig och jag känner mig trygg i hans närvaro och han har full förtåelse för mina känslor.Tack Anders för ditt stöd.

Camilla är även hon en stor stötte pelare i detta och jag är så tacksam för att även du finns vid min sida i vått och tort.


Nu är jag helt slut så det blir soffan och tidig säng gång i kväll.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards