Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Carina - 4 september 2011 22:30

Läste en blogg som en tjej på 16 år skriver,hon skriver så bra och detta får mig att att tänka efter hur svårt det kan vara ,att livet är vad du gör det till.

Hon skriver följande-

 Fyfan, vad är det för liv man lever egentligen? Det är så otroligt värdefullt, men så otroligt ömtåligt. Varför blir jag arg för småsaker? På mig själv, på att tåget är försenad, eller på pappa, eller mina vänner? Vem vet vad som händer när minuterna går? Vad som helst kan hända. Vad som helst. Vill jag då komma ihåg mig själv som arg i vissa stunder, arg helt i onödan? Vill jag veta att jag var den som slösade tid på att må dåligt för så små, små saker? Gå runt och vara bitter nästan varenda vardag, vardagen som är en helt sjukt stor del av vårt liv. Vill jag veta att jag var hon som aldrig visade hur mycket hon uppskattade allt det hon har i sitt liv? Livet är verkligen vad du gör det till.

 

Det är inte helt lätt att vara tonåring i dag ena dagen är man barn och nästa dag ska man vara vuxen.Det är en svår balansgång.När man lämnat tonårstiden och kommit in i vuxenvärlden så blir det inte helt självklar ett enklare liv.

Man ska hitta ett jobb,lägenhet, den man man vill bilda familj med och förhopnningsvis leva lycklig med i alla sina dagar.


Livet är en ständig resa och vi hittar nya platser hela tiden att komma fram till, och då gäller det verkligen att anse att resan dit är meningsfull. Små saker i vardagen kan göra underverk och vi borde alla bli bättre på att uppskatta det lilla i livet. Varje dag sker nya saker som vi borde vara tacksamma för och lägga på minnet.

Jag blir ibland ledsen när jag läser om folk som råkat ut för något riktigt illa och då säger att det var först när detta hände som de insåg hur tacksamma de skulle vara för livet. Jag förstår att det är så, men så dumt att vi ska behöva nästan dö för att inse hur glada vi ska vara för att vi lever. Vi gör nog så allihop.

VI räknar med att vi vaknar varje morgon och vi räknar med att hela familjen självklart går och lägger sig tillsammans på kvällen. Tänk så lätt det skulle kunna ändras.

Så det gäller nu att man lever det liv man verkligen vill leva.Tillsammans med dom personerna som får en att må bra och får en att känna sig värdefull.

Alla är vi unika och värda ett bra liv.


Kram

Carina


 

Av Carina - 4 september 2011 19:30

Då är snart denna dag slut...

Tänk vad fort dagarna går fastän man inte gör så mycket.

Har gjort lite nytta i alla fall och det är att tvätta köksfönstret och bytt gardiner.

Varit ute med valparna och fotat dom

  Nosler och Nora


Gabriella har jobbat i dag 10-18, jag väntade på henne med middagen,hon var hemma strax efter halv sju.Hade gjot en kyckling gryta.Dukat och tänt lite ljus då hon kom hem.Ville få en mys stämning för oss tjejer,vilket Gabriella uppskattade väldigt mycket.

   

Nu blir det tända ljus i vardagsrummet och mys i soffan.Vi ska titta på Idol.


Kram

Carina



Av Carina - 4 september 2011 10:15

En kille kontaktade mig för några veckor sedan och berättade att han var sugen på en tax valp till jakt och frågade då om det fanns möjlighet att komma och besöka mig och hundarna.Jag sa självklart får du det,men vänta några veckor tills valpana har växt på sig.

I går kom han och flickvännen hit och dom blev överförtjusta.

Jag tycker det är så roligt när dom visar ett intresse av att först komma på besök och titta på hur hundarna har det hos mig och sedan ställer sig på valp kö.


I går eftermiddag var det inflyttningsfest hod Kents jaktkompis Olle och hans fru Elisabeth.Åh vad fint dom bor.Ett en planshus med stor inhägnad tomt så hundarna kunde springa in och ut ur huset som dom ville.En bit bort låg hästhagar.Dom bor verkligen på landet nu,vilket jag också vill göra.

Blir så sugen på att flytta ut på landet,så hundarna kan få springa fritt och man slipper en massa grannar.

Dom bjöd på en väldigt god buffé.Det var många, för mig, nya människor och det var ett mycket trevligt gäng där på ca 20 personer.Träffade en man som inom snar framtid skulle skaffa sig en ny tax så han skulle höra av sig,sa han.


Nu har Kent och Jasný åkt upp till Helgum för att jaga älg.Så jag blir nu gräsänka i nästan en vecka,dom kommer hem på lördag.


Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards