Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Carina - 13 september 2011 15:32

Har en så obehaglig känsla i min stortå.Det känns som att huden under tån inte räcker till,det stramar och drar så obehagligt.

Oprationsärret är på sidan av foten,ej under tån,så jag förstår inte vad detta är?

Kan det vara skruven i tån som trillat ner? Försöker att titta in i bandaget för att se efter,men man är ju inte så vig direkt.

Skulle behöva vrida upp foten och se hur det ser ut  men det är stört omöjligt.

Åhh vad trött jag är på denna fot.....



Kram

Carina



Av Carina - 13 september 2011 08:45

Fisk har aldig varit en maträtt som alla i familjen jublar över.Försöker att tillaga det i alla fall en gång i veckan.I Linas matkasse ingår det fisk en gång i veckan,kalas bra.Och när fisken ska tillagas brukar jag smyga,annars säger döttrarna-VI ÄTER INTE HEMMA I DAG!!!

I går gjorde jag parmesangratinerad sejfile med tomat och championjoner.Jag vet att Kent avskyr parmesan,men då jag luktade på osten så luktade den knappt något,så jag tog med all ost på fisken 

Hemma hos oss så lagar man bara en maträtt,man provsmakar innan man säger att man inte tycker om osv.

Fisken stod i ugnen och potatisen kokade på spisen då Kent kom hem.Vad blir det för mat i dag då? Fisk och potatis svarade jag.Är det Linas mat sa han och tog receptbladet och vrålade PARMESANOST!!! HAR DU HAF DET PÅ FISKEN???

Ja men det är inte den parmesan du tror,detta är en mild parmesan svarade jag och höll fingarna i kors bakom ryggen   

DU VET ATT JAG HATAR PARMESAN!!!,svarade Kent.

Ja men du kan väl smaka,svarade jag.

När middagen var klar ropade jag upp Gabriella som sa åh vad gott det luktar.

Hmm gott sa Kent,det är parmesan.....

Han åt och överlevde med,kräktes aldrig och jag sa det var väl inte så tokigt det här?

Jätte gott sa Gabriella och Kent sa mmm, men det var parmesan på fisken.

  Hade han aldrig läst receptet så är jag övertygad om att han ej vetat att han åt parmesan.


När middagen var klar,hudarna fått sin mat och promenad åkte vi med älgkött till Anders i Länna för att låna hans köttkvarn.Malde 11kg älgfärs som nu ligger i frysen.

Fick se Embla i hagen hos Anders.Gabriella och jag var medryttare på denna Islandshäst för ca 3 år sedan.Blev sugen att börja rida igen. Men det är så dyrt.

Min dröm är att kunna bo så att jag kan ha en egen häst.


I går när jag lagade den förskräckliga parmesanfisken så hittade Nora en solfläck på golvet som hon låg och mös på samtidigt som hon höll ett öga på mig

  Det är över sex år sedan jag hade en egen taxvalp kvar hemma.Åh vad mysigt det är.Hon är så otroligt behaglig denna lilla tös.Så lugn som hon är i vaket tillstånd var Mira då hon sov.Det är som natt och dag dessa raser.


Kvällen tillbringade jag i sängen.Låg och tittade på halvåtta hos mig,älskar att se matlagningsprogram.Få inspiration och nya middags tips   

Fabian hette han som lagade middagen i går,oj vilken känsla han hade då han hanterade maten,nästan lite sexigt måste jag säga    


Ensam mamma tittade jag också på,åh vad jag älskar kärlek och uppvaktning.

Låg i min säng med ett stort smile  och drömde mig bort   


En trappa ner satt Kent och tittade på fotboll.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards