Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Carina - 14 september 2011 16:01

Det tog lägre tid än vad jag räknade med men du är det klart.

Alla kläder ligger i prydliga höga,var sak på sin plats.Passade även på att ta Kentas kläder när jag ändå var i farten.Passade på att slänga lite kläder som jag inte tycker han behöver ha längre

Hittade många tröjor och skjortor som han aldrig använt.

Tog även kalsong och strumplådan och där blev det mycket som hamnade i sopsäcken.

Undrar om han märker något???

Så skönt att få lite ordning och reda,det värsta jag vet är oreda   


Nu väntar jag att han ska ringa mig för vi ska åka till Ica Maxi och handla lite.


Kram

Carina



Av Carina - 14 september 2011 12:35

Varje höst tar vi personal på skolan nya porträtt bilder.Denna bild finns på skolans hemsida samt sitter även på väggen vid skolans entre.

Då är det ju för mig rätt viktigt att bilden blir bra.Förra året såg jag inte bra ut   

Så pinsamt dåligt att jag ville ta bort bilden,men si det får man inte.

Bilden vi tog i år blev betydligt bättre,helt OK om jag får säga det sjäv   


 


Kram

Carina 

Av Carina - 14 september 2011 10:00

När det är regn och storm är jag glad över att inte behöva vara ute,förutom dom gånger hundarna ska ut.

Börjar nu att ledsna rätt mycket på att vara så begränsad i min rörlighet.Att inte kunna gå normalt,köra min bil ,att ha ett normalt fungerande liv.

Det där med värktabletter är inte riktigt min grej,men när det gjorde som ondast i början fanns inget annat val än att äta dem.Max dosen för en dag var åtta tabletter och jag var bara tvungen att ta så många för att övehuvudtaget kunna överleva dagen.

Nu är jag nere i 1-2 om dagen.Snart hoppas jag kunna klara mig helt utan.

På någotvis känns det som ett fängelse här hemma.Kommer bara ut på hundpromenader om ingen vänlig skäl kommer och kör mig.Att åka kommunalt är inte riktigt min grej.

Fy så gnällig jag känner mig.Men jag lever ju nomalt ett aktivt liv med träning på friskis och svettis 2-3 gånger i veckan,långpromenader och en hel del bilåkning och andra aktiviteter.

Jag ser nu ljuset i tunneln men det är en bit kvar innan jag är framme.Gissa om jag längtar ???


Blir så fascinerad över Nora.Tänk att denna lilla valp redan hittar hem.Vi bor i ett radhusområde och hon vet exakt vart hon ska gå in någonstans.Gör inte mycket väsen av sig.Leker en stund med Jasný och när hon lekt klart går hon in i sin bur och sover.Sätter sig upp i buren då hon vaknat,vi går ut och kissar sen blir det lek och sova en stund till,där i mellan äter hon fyra gånger.Är så glad över denna lilla taxtjej.


Nu har vi ätit upp all Lina mat.I går gjorde jag citron och fänkålsbräserad kyckling med ris.Väldigt gott och detta kommer jag att göra fler gånger.

I kväll blir det älgfärsbiffar med kantareller och klyftpotatis.

Tobias var förbi en snabbis i går och fick med sig tre matlådor hem.Han skickade ett sms där han skrev-mammas mat är godast alla gånger.


Nu ska jag fixa med mina kläder,vika sortera och rensa.Måste få det lite snyggt i garderoben.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards