Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Carina - 15 september 2011 18:57

Nu har Kent visst sett att alla kläder t.o.m kalsingarna ligger i fina högar och allt han sa var,har du städat garderoben?När gjorde du det?

Inte ens ett TACK eller vad fint du gjort.

Ska det vara så svårt att visa uppskattning?

Har god lust att riva ner allt från hyllorna slänga det över honom i soffan och säga,

VARSÅGOD VISST VAR DET FINT   


Har nu köpt ett rosa halsband till Nora och 5 säckar hundmat.Skönt att ha hundmat hemma och slipper tänka på det ett tag framöver.


Nu blir det te och ryggläge i soffan med foten i högt läge.


Kram

Carina


Av Carina - 15 september 2011 13:15

Ni vet när barnen var små och sov middag,då passade man på att äta sin lunch och bara njuta av stillheten.Ungefär så är det för mig med Nora.Hon gör i och för sig inte så mycket väsen av sig.Men att få sitta och äta samt bläddra i något  läsbart utan att ha koll på den lilla är så ljuvligt skönt.

  Det blev fil,två ägg och två hårda smörgåsar med leverpastej och gurka.


Är ingen korvtjej.Vi åt det minst en gång i veckan då barnen var små och i dagsläge mår jag nästan illa av korv.Men i bland får jag för mig att testa igen.

Så kvällens middag blir lunchkorv som jag skär en skåra i och fyller med lök, tomatpure och ost.In med det i ugnen ca 20 minuter,till dessa korvar blir det potatismos.Hoppas det går att äta.


Men innan middagen ska Kent köra mig till City Pet i Farsta.Måste köpa nytt halsband till Nora.Det är lite stort och går lätt över huvudet då hon får motorstopp.Och då minsann vänder hon på klacken och springer hem till dörren.Vilket är skit läskigt.

Jag med min fot kan inte springa,det kör rätt mycket bilar i vårat område och en massa cyklande barn.Rena mardrömmen   


Kram

Carina

Av Carina - 15 september 2011 11:00

Tre veckor har nu gått efter operationen och visst tusan är det stor skillnad på smärta och rörlighet.Fastän vissa dagar får mig att vilja gråta över att vara så begränsad i min rörlighet.Nu återstår tre veckor kvar av min sjukskrivning.


Det gäller att passa på och få något vettigt gjort då Nora sover.Är ingen pedant men gillar ändå ordning och reda.I går blev garderoben städad och jag känner mig riktigt nöjd med den.Kent har inte sagt ett ljud om att kläderna ligger i prydliga högar.Kan beropå att han inte hittar   


I dag har jag tvättat fönstrena i sovrummen,bytt gardiner och dammat.

Det finns inget som är så fint som rentvättade fönster,det gör hela rummet.

När Nora sover nästa gång ska jag dammsuga och torka golven.Sen är övervåningen klar   


Tonårsbarn...Så fort man ber dem om något så fräser om åt en som värsta läskiga katten.Törs ju knappt andas i deas närvaro.Hoppas det snart går över.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards