Carina´s Blogg

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Carina - 21 september 2011 15:30

Som Pippi Långstrump är jag   Har jag bestämt mig för att vattna blommorna ute och det regnar så gör jag det ändå säger hon.

Har jag bestämt mig för att tvätta fönstrena så gör jag det ,fastän det regnar.

Vardagsrummet har nu fått skinande fönster och rentvättade gardiner.

Skulle behöva köpa lite nya blommor,orkideer är min favorit,gärna lila och rosa.


Kram

Carina




Av Carina - 21 september 2011 12:30

Oj vad det regnar ute,som om det inte hade regnat klart denna månad???

Men enligt vädersidan, klart.se så ska det bli sol både fredag och lördag.Det tackar jag vädergudarna för.

Hundarna sover nu men så fort dom vaknar är det dags att gå ut med dem alla fyra.Finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder   


Det är så skönt att gå hemma och småpula lite tycker jag.Har bytt rent i sängarna, strukit,duschat och ätit lunch.

Det skulle passa mig alldeles utmärkt att bli hemmafru    


Läste nyss en blogg.Tänk så olika vi tänker kring middagar.Jag är en person som vill ha familjen samlad kring middagsbordet.I bland kan det vara svårt för att någon jobbar.Men denna kvinna har småbarn,dom går inte i skolan än.

Hon låter barnen sitta i köket och äta middag ensam medans hon sitter i vardagsrummet och ser på tv  

För mig är detta helt obegripligt,så gör man väl inte?

En del låter barnen sitta framför tv och äta medans föräldrarna äter i köket.

Nej det går också bort för mig.

Middag äter man tillsammans kring köksbordet   

En av mina barn berättade en gång om en kompis som aldrig åt middag med sin familj.Det fanns mat att ta i från kylen och värma i mikron då man var hungrig.

Detta kändes så sorgligt att höra tycker jag.För mig är det viktigt att ha fasta mattider där familjen kan samlas och ses i alla fall en gång under dagen.

Nu känns det som att detta är ett minne blått då tjejerna jobbar kvällar,men då dom var små fram till för bara något år sedan fungerade detta väldigt bra.

Om ni skulle fråga mina barn när äter ni middag i eran familj ? så är jag säker på att dom skulle svara i kör-I VÅR FAMILJ ÄTER VI MIDDAG KLOCKAN 17   


  


Kram

Carina

Av Carina - 21 september 2011 09:00

Sista dagen med foten i bandage   Från och med i morgon ska det räcka med enbart kompress,men jag måste fortfarande änvända denna fula operationsk sko.

Jag är så trött på denna fula sko.Spelar ingen roll hur man klär sig då skon kommer på förstör det liksom allt   Nu återstår det två veckor kvar med skon,ska förhoppningsvis slippa den efter återbesöket.


HJÄLP MIG!!!

Jag ska på bröllop och vet inte vad jag ska ha på mig   

Det är inget kyrkobrölopp utan det blir i stadshuset.Så snälla ni förslag i mottages tacksamt ska ni veta.


Linas matkasse står för menyn denna vecka   

  

Utav detta gjorde jag en Minstrone med hyvlad pecorino.Riktigt gott och det blir även min lunch i dag.


När Isabella lämnade maten till Tobias i går fick hon med sig fyra matlådor hem igen.Plutten gillar mammas mat i alla fall   



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards