Carina´s Blogg

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Carina - 23 september 2011 19:00

Vilket underbart väder vi fick i dag   Blev ingen promenad till centrum,dumt att gå så långt då jag fortfarande är besvärad i min fot.

Kent fick köra ner mig dit då han kom hem efter jobbet.Med oss hem köpte vi även Sushi,så i kväll svek vi Lina   


Andra bullar

Har nu gjort en för mig, ny sorts bullar.Nämligen Philadelphiabullar i långpanna

Receptet är en enkel vetedeg på en halv liter. Istället för kanelbullar som ska knådas, kavlas, bredas på fyllning, rullas ihop och skäras i bitar är detta mycket enklare och gå fantastiskt fort! Degen ska endast jäsa en gång, och den bakas ut direkt på plåten, helt kladdfritt dessutom!

Fyllningen påminner om den glasyr jag har på morotskaka, riktigt krämig och len med philadelphiaost som ger en lite syrlig, fräsch smak på dessa ”bullar”.

  Supergoda var dom   


Nu ska jag tända lite ljus och mysa ner mig i soffan och se på tv.


 


Kram

Carina

Av Carina - 23 september 2011 14:20

Man läser om dom i tidningar,hör om dom på så väl radion som tv.Hur långsamma dom är och hur illa behandlade folk blir av dem.Vet inte om jag har haft ovanligt flyt eller rena rama turen? eller hade jag flax att det var mitt brev dom drog först ur högen?

Vilka då tänker ni?

Jo försäkringskassan.I måndags skickade jag in mina papper till dem angående min sjukskrivning.I går torsdag fick jag ersättning, och i dag fredag ringer dom och frågar hur jag mår,rehabilitering osv.Jag tycker dom skötts sig exemplariskt.

Så en eloge ger jag i dag till FÖRSÄKRINGSKASSAN   


Kram

Carina

Av Carina - 23 september 2011 08:30

Om ungefär fyra minuter lyfter Isabellas plan som tar henne till Malmö.Hon ska åka ner dit  och träffa några nya kompisar som hon lärde känna på Rhodos.

När Isabella berättar deras äventyr på Rhodos,så verkar det vara ett sjukt galet tjej gäng med mycket skratt och tokigheter,så jag är säker på att detta inte blir första resan dit ner.


Linas matkasse bjöd på en snabbrätt i går och även den väldigt god

  Spenat och ricottaravioli med basilikadoftande tomatsås

Som jag skrivit tidigare så är jag väldigt nöjd med Linas matkasse.

Hon har frälst mig totalt och det är så skönt att slippa matplanering.


Det är fredag,solen skiner,mår riktigt bra.Sitter här och funderar på om jag ska ta mig en pomenad till centrum under dagen? Skulle behöva handla några saker.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards