Carina´s Blogg

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Carina - 26 september 2011 12:30

Har så svårt att säga NEJ men det ska bli ändring på det NU!!!

Att vara hundavakt till en valp,ja det ä väl gulligt,men inte då man själv har en valp som man vill träna på att gå i koppel,få rumsren och även lära den familjens rutiner.

Norma vaknade vid  4 tiden i natt igen och pep i ca 7 minuter.Vid sex tiden började hon igen.Men jag gick inte upp,hon fick vänta till strax efter 7.Kan Nora hålla sig så kan Norma med   

Norma är en kaxig liten tjej med mycket gas,det är inte en lugn stund.

Träffade en granne då jag var ute och rastade dem som sa har du skaffat en valp  till ? Nej jag är hundvakt svarade jag.Då tar du väl bra betalt hoppas jag sa hon.

Nej inte en krona har jag begärt, blev mitt svar och då tuktade denna kvinna mig.

Så tack för dina styrke ord,sista gången jag är hundvakt utan en krona i betalning.

Har varit hundvakt flera gånger tidigare och då har det även handlat om 3 veckor.

Fast vuxna rumsrena hundar,men ändå helt gratis.Fick en flaska vin en gång den andra gången lite godis.


Då vi var ute så släppte jag tjejerna lösa i skogen, satte mig på en sten,så att dom fick busa runt ordentligt.Tränade även inkallning och dom kom som två raketer.    

Då vi går därifrån ligger en orm på en av platserna dom nyss lekt på, jag rös till i hela kroppen.Ormar är det äckligaste djur jag vet,nu tör jag inte släppa dem lös fler gånger i den skogen.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards