Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina - 13 oktober 2011 20:45

Nu jädrans är jag laddad inför morgondagen.Ryggsäcken är nu packad och klar,kläderna ligger färdig i en hög.I morgon är jag grönklädd ända ut i fingertopparna.Termosen står framme redo att laddas med kaffe.

Är lite orolig över att jag ska frysa   

Kommer att sitta still på ett pass,då jag har svårt att gå pga min fot.

Sen är det ju detta med toa besök i skogen.Jag är ju en kissruska och blir kissnödig stup i kvarten.Tänk vad lätt det är för männen,bara till att dra ner dragkedjan och fjöla av.Medans vi måste dra ner byborna till knäna.Jag som är så blyg,är livrädd att någon ska se mig.

Vi kommer att bli ett stort jaktlag i morgon och en tidning ska visst komma dit och göra ett repotage,kul.

Klockan fem ringer min klocka i morgon så det får bli tidig säng gång i kväll.

Hoppas bara att jag somnar,får annars räkna älgar i ställer för får   


Kram

Carina

Av Carina - 13 oktober 2011 13:15

Älskar att köra runt i min fina bil.I dag blev det ett besök på City pet för att köpa ny klotång.Dom slits och behövs bytas ut efter ett tag.Köpte ett täcke eller rättare sagt en stickad overall till Nora så hon inte fryser då hon ligger i bilen.Det blev även ett reflexhalsband till Nora.Och tuggben till alla fyra hundarna.


Åkte vidare till Farsta centrum för att köpa mig ett underställ.Men det fanns inget som föll mig i smak.Så mitt gamla får duga ett år till.Till män finns det ca 4 olika underställ att välja på medans det till dam endast fanns ett.Diskriminering tycker jag.

Köpte mig lite nya underkläder,en kofta och ett par vantar.Åkte sedan vidare till Ica Maxi för inköp av lite mat.


Nu ska jag plocka fram och förbereda inför morgondagens stora händelse. Det ska nämligen bli älgjakt,vilket ska bli riktigt roligt och jag känner mig väldigt taggad   

I tre dagar blir det älgjakt och jag ska försöka vara med alla dagar.Har möjlighet att få sova kvar,men det blir nog att jag åker hem på kvällarna.Kent ville också vara med och det fanns ingen säng ledig till honom och jag delar inte en resesäng med honom.Då sover jag lika bättre hemma.


Kram

Carina

Av Carina - 12 oktober 2011 15:00

   Mötet med biträdande rektorn gick bra.Känner mig inte oroligt över att komma tillbaks till skolan.Det var riktigt mysigt att bli så väl mottagen av personalen i dag.

Varma goa kramar till och med från skolledningen och av kvinnan som tar hand om sjukskrivningen.Vilket jag blev förvånad över   

Men jag är inte snål med kramar,vill någon krama mig,så kramar jag gärna tillbaks   

Kan inte direkt påstå att jag längtar tillbaks om jag ska vara riktigt ärlig.


Tog med mig Nora på en timmes promenad i det vackra färgstarka vädret

     

Var tillbaks till den plats där Mira dog för lite mer än två månader sedan.Fick en obehaglig rysning genom kroppen då Nora sprang lös just på samma plats


Tränade inkallning men gav endast små,små korvbitar som belöning.



Det var underbart skönt att få komma ut på denna härliga höstpromenad och jag verkligen njuter av naturen,det vackra vädret och lugnet ute.


  Här hemma är det nu en blandning av ljung och pelagoner.Har inte hjärta att slänga blommor som fortfarande blommar.


  


 

Kram

Carina

Av Carina - 12 oktober 2011 08:45

Jag är nog en riktig all ätare,ja kanske inte riktigt men nästan.Inälvsmat är inte min grej,men annars äte jag nog det mesta.

Lagade Linas sista middag i går som var Mexikansk kikärtsgryta med ris.Gjorde den lite extra het och mmm så gott.Men Kent tycker inte om kikärter så han knorra en del.Själv åt jag med god aptit.

I kväll blir det raggmunk med fläsk och hemkokt lingonsylt.Det var länge sedan jag tillagade det.Ska bli riktigt gott.


I går blev det fotboll hos oss.Isabella och Richard satt med oss och tittade på tv.

Dom är så himla fina i hop och det värmer så gott i mitt hjärta att se min dotter så lycklig.

Sen att han är så snygg är ju ett stort plus.Vältränad och solbränd kille   

När jag såg dem brevid varandra i soffan så tänkte jag, om dom skaffar barn tillsammans så kommer det är bli så vackra barn.Vilket jag hoppas dom väntar med, och att den dag det är dags, är väl genomtänkt. 


Tre mål fick Sverige till och tre glädjerop i soffan,jösses vad rädd Nora och jag blev.Undrar om dom skriker så högt för att dom tror det ska höras ända till Råsunda???


Ska i dag åka till mitt jobb och träffa biträdande rektorn.Vi ska tillsammans göra en plan för min återgång i arbetet som blir den 24 oktober.Detta ska sedan skickas in till försäkringskassan.


Tänkte ta en promenad i det vackra vädret efter lunch och njuta av denna dag


Kram

Carina


Av Carina - 11 oktober 2011 13:15

Nu har mannen varit här som skulle mäta fukten.Jag fick in honom i duschrummet.Men han sa innan att jag endast beställt mätning av fukt en trappa ner i huset,men jag pratade bort honom och vips så var vi på toan/duschrummet   


Åkte sedan till Gubbängen för att lämna in en ring för lagning.Har tre ringar som jag vill göra om till två,fick med mig en katalog med olika ringar i,för att få lite tips på hur jag ska göra dessa ringar.Tror jag har hittat det jag vill.Sen får vi ju se vad kalaset kostar,om jag har råd???


Det blev en fika hemma hos Eva då jag åkte från Gubbängen.Så mysigt att få prata och umgås på tu man hand utan våra män som annars alltid är med då vi träffas.


Nu ska jag ta fram snabeldraken och sedan blir det även en sväng om med moppen.


Kram

Carina

Av Carina - 11 oktober 2011 08:30

Bor man som vi i ett radhusområde är risken stor att man möter minst en granne då man sticker ut näsan utan för dörren.Så även nu på morgonen.Och det enda det pratas om nu är dena vatten/fuktskada i undervåningen.

Alla har nu ringt sina försäkringsbolag,men det var tydligen bara jag som fick dem att komma hem och mäta fuktigheten.

En granne har samma försäkringsbolag,men till dom sa dom NEJ.

Mannen jag pratade med tyckte nog att jag lät så förvirrad om det jag pratade om att han tänkte,vi tar det säkra före det osäkra och skickar ut en man och mäter.

Ska försöka lura in dem i dusch och badrummet,för där har vi fuktskador.

Hoppas jag lyckas.

Undrar om det går lättare att ringa vissa instanser då man är kvinna?

Det var som förr då vi hade sämre bilar,då skickade alltid Kent mig att besikta bilen,för då gick den alltid igenom.


Inte helt tokigt att vara kvinna   


Kram

Carina

Av Carina - 10 oktober 2011 15:30

Jag har fått lära mig en läxa.Att göra det oftare,men det har liksom glömts bort.Fallit mellan stolarna.Och på grund av mitt slarv tog det mer än dubbelt så lång tid att frosta av frysen i dag.

Då backarna börja spricka/gå sönder pga att jag med våld fått slita upp  frysbackarna,var jag tvungen att inse,nu är det dags för avfrostning av frys.

Så nu är detta fixat och det är en väldigt stor skillnad på att dra in och ur dessa backar.Så nästa gång ska det inte gå så här långt.


Fick i går veta av grannarna i radhuset brevid oss att vi fått fuktskada i området,den första längan är drabbad och vår granne samt vi.Hur det är med de övriga i min länga har jag ingen aning om.Fick ringa till vår hemsförsäkringen i dag,och i morgon bitti kommer dom.Bara hoppas att dom inte ställer en massa frågor jag inte klarar av att svara på   


Eftersom vi har så gott om trattisar hemma, så ska jag i dag laga denna fantastiskt goda trattkantarellsoppan som Per Morberg gör.

I går blev det Linas-Bräserade fläskfilé med rosmarinsås och rostade rotfrukter. Vilken underbar sås det blev,mmmm säger jag bara.Det kommer jag att laga fler gånger.


Vet ni det har nu gått 11 dagar utan socker och det har resulterat i -1,1 kg

Kanske inte så mycket,men jag äter som vanligt.Bantar inte utan undviker bara socker.Är i alla fall nöjd med det lilla   


Kram

Carina


Av Carina - 9 oktober 2011 20:45

På stående fot hela långa dagen.Ja kanske inte riktigt men nästan.


Skönt att vakna upp och må bra efter en fest.Drack endast loka i går,åt ingen choklad men gissa om det såg gott ut då dom doppade jodgubbarna i chokladfontänen.Åt enbart jordgubbar och sa till mig själv då det vattnades i munnen, se men inte röra   Är det en sockerfri månad så är det   


Vid nio tiden i morse åkte vi till Nykvarn.

Mötte Tomas på skjutbanan.Passade på att skjuta med mitt kulgevär.Det gick väl rätt skapligt,men fy så det smäller  


Sen var det dags att ta i mot min älskade lilla Nora som varit hos Tomas och hans familj.Ett stort tack till er.Barnen hade blivit väldigt glada över en valp i huset, medans frun inte tyckte det var lika kul.Tomas hade nämligen skojat och sagt att han köpt en hunvalp av mig.Så jag ligger nog inte på hennes plus lista   


Innan vi åkte från skjutbanan så plockade vi lite trattisar

  Tänk att så här mycket svamp blir så är lite...


  Då dom rensats och legat i stekpannan.Jag tycker det är så roligt att plocka trattisar och har riktigt svårt  att slita mig från skogen.


Vi blev sex personer runt middagsbordet i kväll.Riktigt trevligt tycker jag.

Isabella och Gabriellas pojkvänner åt middag med oss.


Nu är det äntligen en stund över till att sitta i soffan


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards