Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina - 9 oktober 2011 15:15

  Jag Tobias Gabriella och Isabella redo att gå på bröllop


    



  Bröllopet hölls i Stadshuset i mellan Per och Katarina


  Så vacker är Katarina denna dag



 


   

  Familjen Nylen


  

Katarina försökte skrämma sin man,men det går inte


       

     

Efter middagen på Gondolen blev det fest på Söders höjder.


Nu önskar vi herr och fru Nylen all lycka

  Denna tavla målade en kille under kvällen till paret


Kram

Carina

Av Carina - 8 oktober 2011 15:45

Det blev en sväng ner till Nykvarn i morse.

  



 Det var en kall morgon +1 grad och dimma. 

Ambra fick jaga rådjur,jag plockade trattisar och fikade sedan med grabbarna i jaktkojan.Sen var det dags för mig att säga tack och hej då.Men först lämnade jag över min lilla bebis-Nora till Tomas.

Han ska passa henne i kväll då vi i familjen ska på bröllop och jag har inte hjärta att lämna henne ensam hemma så länge.

Trattisarna är rensade och förvällda.Jag är ny duschad och fått mig kvällens oufit.

Hade en fästing på insidan av min högra arm som jag upptäckte då jag skulle klä på mig.Fy vilka vidriga små varelser.Nu är fästingen borta och jag måste hålla koll så det inte blir en ring runt.


Snart är det dags att bege sig in till Stadshuset där bröllopet ska bli.


Kram

Carina





Av Carina - 7 oktober 2011 16:45

Har i dag tillbringat sex timmar i skogen-Vibynäs tillsammans med tre män och två hundar

 

Det var endast +8 gradet i morse och jag frös,solen sken lite grann och det blåste.

Nu är hösten här på riktigt,det känns.

Bertil med hundara Borris och Klara,Anders och Jonas 


 Vi tog ett lunch avbrott och lagom då vi var klara så kom regnet.Periodvis så vräkte regnet ner.Anders och jag stod under en gran och tryckte.Intalade mig själv,det finns inga dåliga väder,bara olika slags väder.Andas nu in frisk luft och njut   

Jag längtade efter en bastu och Anders efter ett bad med massage i.

När vi var klara i skogen avtog även regnet.Så typiskt.


I kväll blir det en lugn kväll i soffan.I morgon är det dags att gå upp tidigt igen för att bege sig ut i skogen   


Kram

Carina

Av Carina - 6 oktober 2011 21:45

DET REGNAR, REGNAR,och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner och som vanligt har allt gått på sne'.

Jag klarar snart inte mer...


Så sjunger snyggingen Björn Skifs och jag med.Vad tusan har man på sig på lördag?

Blir liksom lite galen snart.Har inga kläder

Det blev en sväng till Nacka forum efter middagen för att leta kläder,och i en affär så hänger en blus och en skinnkjol.

Jag provar kläderna och blev nöjd,så himla skönt.




Kommer att ha en kavaj över,för annars blir jag för naken.


Diskmaskinen står nu på sin plats,gissa om det känn skönt.Avskyr ju att diska.


Lina middagen i dag bestod av- Köttbullar med krämig risoniotto.

Mums så gott det var Detta kommer jag att göra fler gånger.


Det har blivit kloklippning på alla hundarna och örontvätt på Nora i kväll.

Nu blir det tv en stund sen blir det till att krama kudden.


Kram

Carina

Av Carina - 6 oktober 2011 16:15

Fram och tillbaks, hit och dit.Ja så har min dag sett ut i dag.

Veterinären i Haninge,vaccination av två taxar.Ica Maxi och handla mat.Hem och lämna mat och taxar för att sedan åka till Älvsjö på snabb lunch,sushi.

Hem och rasta hundar och sedan i väg till Haninge för att fixa naglar.Men alla var på lunch så jag hade 40 minuter på mig att fördriva tiden.Och vad gör Carina då?

Jo hon shoppar   

Har ju så svårt med stövlar.Det får inte göra ont och det ska inte vara klack.Jag som älskar högklackat.

Hittade ett par stövlar,inte så snygga,men sköna som får duga tills jag kommer i mina gamla stövlar igen.Det blev även en ny klocka.

     

Sen fixade jag naglarna.Dom blev hel lila även denna gång.

När jag kom hem var det dags att hjälpa Kent med diskmaskinen och en hel del annat som skulle lastas i bilen för att sedan slängas på återvinningen. 

Kent hade en ny diskmaskin med sig hem som jag hoppas han får fart på i kväll.


Nu är det dags att laga middag.


Kram

Carina

Av Carina - 6 oktober 2011 08:00

Vilken fantastisk start på dagen-Det bästa med att gå upp så här tidigt är att få se dig! Hoppas du får en bra dag!

En kille som åker samma tåg som Isabella ger henne en lapp med denna text på innan han kliver av tåget.Det gjorde hennes dag  

Väldigt gulligt gjort,men nu har ju hon världens gulligaste kille redan,ja han är en svärmorsdröm.Så tåg killen får bara njuta av att se henne på tåget.


Hade klockan på ringning vid 7 i dag,rädd att försova mig.

Diza och Nora ska till veterinären i dag för vaccination.Vi ska vara där 9:30,sen bli det inköp på Maxi och hem en sväng för att sedan åka till Haninge och fixa mina naglar   


Kram

Carina

Av Carina - 5 oktober 2011 19:15

Helt kaputt,med en stank av brandrök,inget att ha kvar, så vi slängde ut honom.

Nu är det endast ett hål i väggen.Diskmaskinen hade helt enkelt gjort sitt.

Men varför blir alla maskiner han hemma hos mig ? Diskmaskin,dammsugare,tvättmaskin osv osv.

Jo fö min del är det ju roligare att sätta på en manlig diksmaskin,tvättmaskin och dammsugare än en kvinnlig   

Torr humor,jag vet,men det bjuder jag på.


Linas matkasse denna vecka och i dag lagades första Lina middagen.

Rödspätta med dill och philadephiafyllning och potatismos.Det var gott med inte supegott.Gabriella gillade det INTE,och Isabella lär vi inte se vid middagsbordet denna vecka.Hon avskyr Linas mat.


Har fått sms i dag från tre arbetskamrater som undrar när jag kommer tillbaks och skriver att jag är efterlängtad.Blir verkligen jätte glad   


Kram

Carina

Av Carina - 5 oktober 2011 13:00

JAg minns då Isabella och Tobias var små,jag stod varje kväll vid diskbänken.Först lagade jag mat,sen tog jag hand om disken och när det var klart var det dags att bada och natta de små juvelerna.Samma ak var eviga kväll.Då jag blev gravid med Gabriella fick jag helt enkelt nog.Här ska köpas en diskamaskin,vilket Kent tyckte var dyrt och dom slukar ju el osv osv.Men jag gav mig inte,sparade i hop till en diskmaskin och har nu haft diskmaskin i över 16 år.Den har byts ut en gång och nu tror jag det är dags igen.Den vill inte diska,brummar och låter,men diskar inte.

Om det är något jag avskyr då det gäller hushållsarbete så är det diska och rensa avlopp.Diskmaskinen ä nu knökfull med disk och jag bara vägrar diska det för hand. Nu hoppas jag att Kent kan fixa detta,annars blir det mat på papptallrikar tills ny dikmaskin kommer.


I dag kom brevet till Isabella och mig angående Starta eget kurs.

Dom ringde mig för någon vecka sedan och undrade vad jag var intresserad av att starta för något "eget".

Ingen aning i dagsläge,men låt mig inspireras,kanke blir jag klokare efter kursen eller avskräckt.Ser detta som en möjlighet att få lära mig och kanske väcka en tanke.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards