Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Carina - 8 januari 2012 21:00

Igentligen har jag inte tid för mina fritidsintressen just nu.Nä inte om jag ska få ordning och reda i mitt lilla hus.

Men då jaktledaren (törs inte skriva hans namn för hans fru blir så arg på mig då jag skriver om honom i min blogg)    i mitt jaktlag var här och hälsade på en snabbis i går kväll frågade han mig om jag kunde komma och jaga med taxarna.

Ja okej då jag kommer sa jag och tänkte på allt jag hade kunnat gjort i dag här hemma.Hur ska jag hinna med allt som ska göras   Ja det ska nog hinnas med någon dag framöver.


Det blev en fantastisk dag i skogen.Härligt väder dryt 5-6 minus grader och sol.Tre rådjur sköts en räv och en hare.

 

Anders sköt ett rådjur,Helmut lika så och Kent rådjur,räv och en hare.En lyckad dag för essa tre killar och för en väldigt duktig tax Rondodrevets Frisco som fick rådjur och räv skjutet för sig.

Jag hade en räv och två rådjur på mig,men bedömde att dom var på förlångt avstånd och ett skott som man aldrig avlossat behöver man ju inte ångra.

Efter en toppendag i skogen blev mad lagom mosig och skönt trött.Men ingen vila här inte,det blev en vända till Skogås och Gabriella höll mig sällskap så att jag höll mig vaken bakom ratten.

I morgon är det slut på 18 dagars ledighet.En ny termin väntar oss i skola.

Vårterminen känns betydligt lättare än höst terminen.Kan bero på lite mera lov och att vi nu går mot ljusare tider.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards