Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Carina - 11 januari 2012 19:45

Dagarna går och jag hinner knappt med min blogg längre.Men snart blir det förhoppningsvis bättre med tid.

Har inte sett på tv sedan nyårsafton.Det är fullt upp varje kväll och jag vill ju få det klart här hemma.Det som tynger mig mest är slutflytten från Rondovägen.Har en del kvar där och lite städning.Detta skall göras innan söndag,men vilken dag det blir är ännu ej bestämt.Troligtvis blir det nog dag i helgen.På måndag 16/1 lämnar vi i från oss nycklarna.


Måndagen började inte bra för mig.Hade satt klockan på 05:20 men den ringde vid 00:00,vilket jag då inte förstod att jag ställt klockan fel,utan stängde av de och sov vidare.

Vaknade till vid 06:35 och for upp som en raket ur sängen.Måste åka hemifrån vid 06:50 för att hinna i tid till jobbet.Jag kan erkänna att jag fixade det inte.Kom till jobbet med andan i halsen vid 08:10.Ingen bra start på dagen.


I går tisdag fyllde jag 43 år.Camilla hade  gjort kaffe,tänt en massa ljus,köpt present och bjöd på en skönsjungande Ja må hon leva sång   Tack fina Camilla för den fina starten på dagen.

Efter jobbet hade jag mina fina barn/ungdomar här hemma.Kent hade tänt upp med en massa marshaller utanfö husetr.Det skålades i champange och vi åt tacos till middag.Tjejernas killar var även med.

      


Efter middagen var det dags för en rosa tårta,hade velat ha en lila men det fanns inte.

        


Mycket vackra blommor fick jag och varma tofflor,behövs nu då man bor på landet.Det var så mysigt att få ha mina barn samlade kring middagbordet.Hände ju inte alltför ofta.


Det var riktigt mörkt ute i morse då jag åkte till jobbet,lagom efter lunch kom då äntligen solen och det gör mig riktigt glad.Läntar nu till våren,men det får jag vänta på ett tag till.I kväll då jag gick ut med hundarna var det dags att använda pannlampan för första gången.Det är ju sotsvart här och att treva sig fram i mörkret är inte riktigt min grej. Lampan funkade riktigt bra och det kändes betydligt säkrare att se vart man satte ner sin fot.


   Köket börjar nu kännas riktigt klart.

    I detta allrum,där vi har vår öppna spis ska vi köpa till ett bord samt lägga på en matta.Vi eldar i brasan varje kväll och det är något jag tycker är så mysigt att få göra.

Gabriellas rum är klart och likaså Isabellas rum,det ska bara köpas skåp/hyllor till dem.Våt sovrum är inte klart.Kent håller nu på att bygga i hop hundhuset med värmegolv som vi ska ha i hundgården.


Mataffären-Vår middag var det premiär för i dag.Lina kör ju inte hit så då var det bara till att byta ut hennes matkasse.Tyvärr har dom bara fyra middagar.

Färskostgratinerad Lax

Kycklingfilé md zucchinigratäng

Trasselpasta med bacconströssel

Lammbullar med aprikoser och limeyoghurt

Ska börja laga någon av dessa maträtter i morgon.Har totalt noll fantasi på vad jag ska laga så för mig är detta nästan ett måste med matkasse.


  

Här är hästen jag tog bild på i lördags.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards