Carina´s Blogg

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Carina - 16 januari 2012 21:30

Ett problem mindre även denna vecka   

Vår middag-Mataffären var här och levererade mat i kväll.Denna gång blir det -

Citronkokt kyckling med smak av Grekland

Köttfärssås med pasta

Kesolasagne

Masalakryddad lax mes rostad rotselleri

Maten som kom förra veckan var riktigt god.Bäst var nog laxen med den färska osten,riven pepparot och citron.Som tvåa kom nog kycklingfile med zucchinigratäng.I kväll åt vi lammbullar med aprikoser och limeyoghurt,även det var väldigt gott.

Tycker det är så skönt att slippa tänka på vad man ska äta och att det blir variation på middagarna är ju inte helt fel.

Nästa vecka ska jag pova Icas matkasse och sedan får vi se vad jag fortsätter med.För någon typ av matkasse blir det i alla fall.


Efter middagen tog vi kvällspromenaden med hundarna.Någon hade kört med bil efter den grusväg vi brukar gå på för att rasta hundarna.Det åker inte många bilar på denna väg så vi följde hjulspåren upp till den utfodringsplats dom har för vildsvinen här i skogen.Och vet ni vad vi fick se? Jo ca åtta hungriga vildsvin i olika storlekar stod och åt havre.Då vi lös på dem med våra pannlampor och dom fick syn på oss gav dom av ett skrik och for in i skogen.Det var en blandad förtjusning av spänning men samtidigt läskigt.Tur dom sprang i från oss och inte mot oss.


Mina kvällsplaner blev inte riktigt vad jag tänkt mig.Skulle flytta två byråar,men med facit i handen insåg jag att NEJ detta går aldrig.Så nu står dom kvar där jag inte vill ha dem   

Har plockat ur två kartonger och gnuggat mina geniknölar,ja några sådana finns det faktiskt kvar   Vart tusa ska jag ställa allt jag har i mina kartonger som tidigare stod på mitt kontor ? Öppnar dessa kartonger och stänger dem med en djup suck.Huset på 140 kvadratmeter är inte STORT nog för mina grejer.Eller så är det så att jag har ett fritidsintresse som tar väldigt mycket plats   Men hellre det än inget fritidsintresse alls.Att tillbringa min lediga tid i soffan framför tv är inget jag skulle föredra.Får helt enkelt införskaffa mig lite förvaringshyllor.


Lilla Nora är pigg som en lärka så det var nog en fruktansvärd mardröm hon hade i går.Tack för det säger jag.

Mina tankar skenade livligt i väg.


Ha en bra kväll nu mina vänner och i morgon ska det bli en betydligt gladare dag än vad det var i dag,så det så


Kram

Carina



Av Carina - 16 januari 2012 13:15

Ingen bra dag.Nej inte hos någon verkar det som.Alla gnäller och är allmänt uttråkade.Januari är en tung månad,mörk och pengarbrist hos många.Vi kvinnor är ju experter på att prata och det kan man väl säga att vi gjort i dag.Om just pengar,vad man vill ha och vad man inte har osv.

Missnöjda med jobbet.Missnöjd med sin fritid  som inte räcker åt något annat en,en massa måsten som ständigt ska göras.BLÄ säger jag om just denna dag måndag 16 januari.


Passar nu på att gå undan 30 minuter.Det är min enda rast på en hel vecka på mitt arbete.Från och med 1 januari har vi endast 30 minuters rast på måndagar.Alla andra fyra dagar jobbar vi i ett sträck.Känner ett stort behov av att få vara ensam just nu dessa 30 minuter.

Slutar vid 17 i dag,är hemma ca 17:40 ska då ge hundarna mat och rasta dem.Sedan blir det till att laga middag.

Där efter blir det till att försöka få lite ordning på två byråar som ska flyttas men innan det görs ska det röjas plats för dem.

Hinner nog inte med så mycket mer i kväll.Önskar att ett dyng hade mer än 24 timmar.


Nora skrämde livet ur  mig i natt.La mig vid 22 tiden och när klockan var strax innan tolv vaknade jag av ett hjärtskrikande ljud från Nora.Sprang bort till henne för att kolla läget men kunde inte riktigt förstå vad det var hon skrek för? På med kläder ut och rasta henne sedan in igen.Klämde och kände på hennes mage.Livrädd att hon ska äta sten då hon är i hundgården.Men ingen reaktion någon stand då jag tog på henne.Viftande på svansen ville hon sedan springa runt,men si det fick hon inte.Det är natt och då ska alla två och fyrbenta varelser sova.Kan bara meddela att hon höll mig vaken till två.Och då klockan ringde 05:15 var jag inte det minsta sugen på att lämna sängen.Min stora fråga till Nora är vad var det som fick dig att skrika så ? Hade du ont ? drömde du ? eller vad var det ? Otäckt lät det i alla fall.Fick tillbaks bilden i ögonen så fort jag blundade på Mira som i somras dog i vår famn då hon kvävdes till döds.Nej inte en hund till vill jag förlora.

Hon åt bra i morse och har gjort sina behov så jag hoppas det bara var en otäck dröm.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards