Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Hon är billig nu

Av Carina - 29 januari 2012 19:30

Det känns lite sorgligt,ja nästan vemodigt att jakten med drivand hund börjar lida mot sitt slut.I går var sista gången som jag var på jakt med taxarna för denna säsång.Det var endast Ambra som jag släppte eftersom Diza löper och Nora är för ung.Ambra och Frisco/Tore har fått en förkärlek för räv.Frisco jagade ner räven i ett gryt och Ambra vände om och fick tag på rådjur som tyvärr stack i väg till gannmarken.Hon är så himla duktig min älskade taxdam som snart blir 11 år.


Richard och Isabella var hemma hos oss då vi kom hem.Lagade vildsvins stek och helstekte färsk potatis i ugn,väldigt gott blev det.Det var första gången som Richard åt vildsvin och han tyckte det var "grymt" gott   


I dag blev det en sväng till Ikea för shopping.Visste inte riktigt vad jag ville ha då jag gick in,var bara Ikea sugen och det blev två pappkassar med varor   

Det blev tvättning av min bil på vägen hem.Sedan var det dags att städa och därefter en promenad ner till sjön.


Nora min yngsta tax är i trottsåldern,hon är så hemsk nu att ja, jag vet inte vad jag ska ta mig till.Biter på allt,skäller och lever rövare.Ja hon är billig nu om jag säger så   


Pratade med en kompis som ringde mig i dag,hon berättade för mig hur illa behandlad hon blev av sina avundsjuka arbetskamrater.Så fruktansvärt hemskt att bli utsatt för mobbning av vuxna människor,som inte kan glädjas åt andras framgångar och kunskap.Fy fan för er avundjuka människor.Gläds åt andra,klappa dem i ryggen,en vacker dag är det kanske din tur att lyckas.En stor kram till DIG min vän.Jag vet att du är otroligt duktig och kompitent inom ditt yrke.Att du dessutom är lyckligt gift och har det gott ställt är bara att gratulera och du sug på den karamellen länge.Skit i alla avundsjuka människor.Gå rak i ryggen och var stolt,för du är fantastisk   


I fredags då jag kom hem från jobbet låg ett hjärta på mitt sängbord som Isabella smugit sig in och lagt där på morgnen. På hjärtat stod det Jag älskar dig.Åh du är så kärleksfull och fin min dotter   


Middagen var god i fredags,trevligt att träffa sina taxvänner igen.Det blev inte så sent som tur var,vi var hemma redan vid halv tio på kvällen och det var Kent som fick köra   


Nu återstår en ny arbets vecka.Bara till att kavla upp ärmarna och kämpa vidare.


Önskar er ny en tevlig söndags kväll


Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards