Carina´s Blogg

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Carina - 16 februari 2012 19:30

Jag har alltid velat rida ,på en grön sommaräng,känna vinden vina,jag håller fast vid din man,ska bli skönt att få vila,när vi nått fram till kvarn 

Ref:
Varje dag rider omkring,Varje natt din emot min,hindren är för längesen förbi,na na na na na na


Ja detta är Freestyles gamla slager dänga och jag minns då jag hade hand om en privat häst,red över sommarängarna och toksjöng denna låt i full galopp på en hästrygg.Fick i dag en väldigt stark längtan tillbaks till hästryggen.Det kom nämligen två ridande kvinnor förbi mitt hus då jag lagade mat.Måste snart återuppliva mina hästdrömmar igen.För visst är jag fortfarande en häst tjej,det sticker jag inte under stolen med att jag är.


Dagens middag blev väldigt god-Fläskkarre osso buco style med tagliatelle   


Mötte Isabella i Tumba för att handla lite på systemet och för att hon ska kunna komma hem till oss.Självklart får Gabriella och Johanna dricka alkoholfritt i mogon.Har köpt cider och jordgubbsvin till dem utan alkohol.Vi andra som är över 20 år dricker vin   men skåla kan vi ju göra ändå oavsett vad som är i glasen.

Isabella ska fixa en spellista med några av mina favoriter,har en låt Ai Se Eu Te Pego  då jag hör denna låt blir jag så dans sugen och glad   ser verkligen fram i mot i morgon och jag tror det kommer att bli riktigt lyckat.Får skynda mig hem efter jobbet för att städa och förbereda allt innan tjejerna kommer.


Nej nu ska jag inte sitta här och lata mig måste fixa lite.


Kram

Carina

Av Carina - 16 februari 2012 08:57

Då har vi kommit ytterligare en dag närmare helgen och allt vad det innebär.

Det blir tjej kväll i Ljunghem i morgon.Isabella och Andrea ska tillaga förrätt.Jag och Anne varmrätt,Gabriella och Johanna efterrätt.Kommer att bli en toppenkväll   Så i dag efter jobbet ska det handlas hem mat/vin. Det ska städas och fixas inför morgondagen.

Vi har inte hunnit med att få klart överallt i huset,vardagsrum och hall behöver fixas men detta hinner jag/vi ej med innan morgondagen så jag förvarnar er tjejer redan nu.


På lördag eftermiddag är det årsmöte i vår taxklubb.Schlager på kvällen hemma i soffan.Söndagen blir det troligtvis en massa fix och trix.


Det är otroligt mycket vilt där vi bor.I måndags såg vi fyra vildsvin och två rådjur då vi rastade hundarna.Det går nästan dagligen tre älgar på hygget bakom grannens hus.Efter tisdagens bilfärd hem är jag lite skraj att köra på vägarna som verkar ha lika mycket vilt som bilar.

I går var det möte med jaktlaget,alltid lika trevligt att träffas   


Hoppas ni får en fin torsdag


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards