Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Carina - 3 mars 2012 22:15

Jag är inte som alla andra.Jag tycker om dom som är lite udda.(Där av mitt yrkesval)

Thorsten Flicks låt Jag reser mig igen blir bara bättre och bättre för varje gång.Tänk er en duett med Caroline af ugglas och Thorsten Flinck.Snälla,snälla,snälla,Jag reser mig igen.Kan ju inte bli annat än en toppen duett   Det låter i alla fall grymt bra då jag sjunger   

Ja jag blev i alla fall glad att Thorsten gick vidare till nästa lördag.MEN hoppas fortfarande att Loreen med Euphoria vinner.


Nio älgar på en och en halv månad....

På alla hjärtans dag var jag så nära att sluta min bilresa med en älg i bilen.Pratade i dag med en jägae som jagar här i Grödinge.

Han berättade att nio älgar blivit påkörda av bil på en och en halvmånad på våran väg.Det är ju skrämmande,ja värre än att åka blå tåget eller frittfall på gröna lund.Man kan ju kalla vår väg för dödens väg   Ja nu lär jag vara extra observant än vad jag varit efter den 14 februari.Vill ju inte riskera mitt liv alla redan,jag som har så mycket kvar att uppleva och upptäcka.


Kram

Carina


Av Carina - 3 mars 2012 19:45

Fredagskvällen tillbringades framför den öppna spisen.Hundarna älskar att ligga där och mysa.Ingen tv tittande för min del.Har nog aldrig tittat så lite på tv sedan vi flyttade hit.Det är i stort sett lördagar,kanal 1 kl 20:00 som jag ser på tv.

Hade sett fram i mot sovmorgon,men inte Nora.Redan vid sju började hon skälla och ville få igång oss.Kent gick ut med henne, men det nöjde sig inte Nora med.Så vi åtta fick jag masa mig upp,ge henne och dom andra hundarna så klart,lite mat,sedan var det dags för frukot åt oss tvåbenta.

Det som stod på dagens program var skjutbanan,vilket jag hade sett fram i mot.Måste träna inför höstens jakt.Men så fort jag kom till skjutbanan så ångrade jag mig genast.  NEJ vad gör jag här ????jag vill inte skjuta fy så läskigt.

Mia och Magnus kom också till skjutbanan.Tanken var att vi fyra skulle skjuta lerduvor,men jag gillar inte dessa lerduvor.Dom kommer så snabbt,från höger och vänster och i bland mitt på.Jag skulle ALDRIG  skjuta ett vilt djur i denna hastighet så varför stå och träna på dessa små rackarns lerduvor   Fyra skott sedan klev jag av ,nej jag vill INTE detta är INTE kul.

Så Mia och jag höll oss i bakgrunden.Väl nerkylda var det dags att bege sig hem.Rasta hundar och sedan åka vidare till Moraberg för att besöka Elgiganten,Jula,Rusta och Plantagen.Sedan hem för att dricka kaffe och njuta en stund i solen på altanen innan det var dags att städa.Kent fick dammsuga och jag torkade golvet.

Vi har nu börjat planera vår altan som kommer att bli 105 kvm.Har även tittat in i växthuset på alla jordgubbsplanter,kommer även att ha potatis där och tomater.

Hämtade Gabriella i Hemfosa,hon har valt att vara hemma en lördags kväll,vilket inte händer så ofta.Vi åt en väldigt god middag,potatisgratäng med älgkött och sallad,mums så gott.

Nu blir det melodifestivalen och rökta räkor.

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards