Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Carina - 9 april 2012 19:30

Ont i kroppen.Har väldigt många muskler i min kropp som jag inte hade en aning om att dom fanns.Tur jag ska jobba i morgon så att min kropp får vila   

I två dagar har vi nu arbetat med hundgården.Och det tar tid,mycket längre tid än vad man kan tro.

Började i går med att gräva ner galler så att smitningen blir svårare om hundarna nu skulle vilja gräva sig ur

Väldigt hårt i marken efter en kall natt.Men det är bara till att stå på knä,bita i hop och ta i   

Sen skulle nästa lager med brädor skruvas upp

 Och ytterliggare en smal bräda i mellan,snyggt ska de va   

  

Där efter skulle det målas

 

På båda sidorna

  

Så här såg det ut i onsdag så vi har hunnit med en hel del denna ledighet.


Måste bara berömma en tjej på Bauhaus i Botkyrka.Vilken service vi fått då vi varit där för att handla färg.I dag då vi kom tillbaks så kände hon igen oss sen i fredags och frågade om vi var nöjda med den "sakagengula färgen"? Hur i hela friden kan hon komma i håg vilken färg hon blandat åt oss? Helt otroligt tycker jag.Gav henne mycket breöm då vi handlade sist för hennes professionella service,det kanske var det som gjorde att hon mindes oss och färgen.Eller så var det färgen i mitt hår från då jag målat i dag,som fick henne att minnas mig   


På tal om att minnas.I går då vi höll på att skruva kom grannarna i första huset förbi och vill säga hej och presenterade sig för oss,frågade hur vi trivdes osv.

Men jag minns inte vad dom heter.Det är liksom bortblåst   Ja så illa är det med mig nu för tiden.



Har hunnit med att fota lite fåglar också

 

Två hackspättar brukar komma och äta hos oss,här är en av dem

 

Många koltrastar med

 

Någon som vet vad detta är för fågel ? Söt är den lilla gulingen i alla fall

 

Nej nu ska jag lägga mig på soffan och titta på tv


Nu när jag bloggat klart kom bocken och jag smög mig ut för att fota den,lite suddig.

 


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards