Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Carina - 13 april 2012 18:24

Har gråtit klart nu.Men så fort jag berättar om denna film/dokumnetär så är tårarna nära.Men tårarna har jag lämnat över till himlen och molnen nu.Fan vad less jag är på detta regnande   

Var till Isabellas jobb i Nykvarn på förmiddagen för att scana in ett diplom.Satt och pratade med Ann-Britt och Tomas,sen blev det lunch tillsammans.Mycket trevligt tack för fint sällskap   

Åkte sedan hem för att hämta Gabriella.Lämnade henne i Skogås och åkte sedan vidare till Farsta för att kolla in min Linne kavaj,men den var för stor.Fanns inte i min storlek 38.

Då jag var på MQ kände jag mig väldigt iaktagen av en kvinna.Men jag försökte att ignorera henne.Tills hon sa Har du jobbat på posten? Det var en stunds tystnad från min sida,hum har jag jobbat på posten? Nej det har jag väl inte? eller jo men visst har jag det svarade jag.Ja, jag tyckte jag kände igen dig svarade Agneta. Ja men det är ju du hej  svarade jag och så var det full konversation.Sen kom även Helene från posten fram och vi hälsade och pratade vidare.Dom var nu glada shopping pensionärer.Vi försökte att minnas tillbaks och kom fram till att det var 1992-1993 som jag arbetade på posten i Årsta.Oj så roligt det var och vilka personal fester olala säger jag   

Ja tänk vad tiden går och trevligt att dom kände igen mig för jag var ju blond på den tiden.


Nu är jag proppmätt och lite trött i ögat.Lagade moussaka till middag och det var väldigt gott.


Ha nu en riktigt trevlig fredags kväll

Kram

Carina


Av Carina - 13 april 2012 08:30

Sitter här och tårana tycks aldrig ta slut.Vilka fantastiska barn/ungdomar och vilka fantastiska föräldrar dom har.Och för att inte minst uppmärksamma dom som arbetar med dem.

En mammas kamp för ett autistiskt barn-Är en film på SVT Play som vi pedagoger skulle se i dag.

Jag har alltid förstått att dessa personer förstår mer än vad vi tror.Viktigt att vi behandlar dem som vuxna och inte daltar eller prata barnspråk utan behandlar dom som om om vore normalbegåvade.Inte tala över deras huvud utan till personen i fråga.

För dom är så smarta,kloka och så otroligt duktiga.

Underbart att se den sista pojken i filmen som inte har kunnat ge uttryck för sina tankar och ord,men via en tavla kan kommunicera.Han vill lära sig spela piano för han har en massa sånger i sitt huvud.

Om ni inte sett denna film så rekomenderar jag er varmt att sen den.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards