Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Carina - 17 april 2012 20:45

Åtta veckor eller trettioåtta dagar kvar att jobba ,kan man också säga.Börjar faktiskt att räkna ner arbetsdagarna.

VILL HA SOMMARLOV NU.Att jobba under sådana förhållanden som vi/jag gör i dag är inte kul.Vare sig för mig,elever eller arbetskamrater.

All planering som Camilla och jag gjort denna termin har rasat. Men det är så det är på vår arbetsplats   

Helt slut och rent ut sagt skit trött då jag kom hem.

Ställde mig vid spisen och lagade middag = krämig baconpasta blev det i dag.Väldigt gott.

Det blev en långpromenad med hundarna.Sen fick jag för mig att titta till mitt växthus

 

Oj så mycket torra jordgubbsplantor det var där.I nästa vecka kommer Anna hit och hälsar på så jag kände mig lite manad till att rensa bort det värsta.För den kvinnan har gröna fingrar,och jag vill ju inte göra bort mig helt och hållet.

 

Ja så här såg det ut först

 

Och efter lite rensning blev det så här.Vet ej hur hårt jag kan rensa bort.Vill ju gärna få några jordgubbar till sommaren.

Rätt skönt och rogivande att pula i växthuset måste jag säga.

Ska även försöka odla potatis och tomater.


Läser i en blogg om en kvinna som är ett år äldre än mig.Vi gick i samma skola och är nu vänner på FB.Hon har nu fått besked om en elakartat tumör i bröstet.Fy så fruktansvärt hemskt besked.Helt plötsligt så ställs livet på sin kant.Många tankar går nu till henne och även familjen.Styrke kramar till er.Kämpa nu vännen och var stark,du kommer att fixa detta   


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards