Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Carina - 1 maj 2012 21:45

Sköna Maj välkommen   


Det blev en lugn valborgsmässoafton för vår del.Grillade och tillbringade kvällen framför öppnaspisen.



Så här långt har vi kommit i valprummet

       

Golvet har isolerats. Vi har lagt spånskivor uppepå isoleringen,Väggreglar är dit satta och en dörröppning är nu uppsågad.


 Fick mitt tredje Bruksuppfödarpris från Svenska kennelklubben i går.Detta ska ramas in och sättas upp på väggen i valprummet.


 Lite pelagoner har jag nu på altanen.Tar in dom på kvällarna,vill ju inte att dom ska frysa om natten.


Vilken dag vi fick i dag denna 1 maj Årets första bikinidag blev det för mig.

Har suttit på altan hela dagen.Kent var inne och jobbade med mitt valprum.Sitt ute i solen du och var vacker sa han till mig och jag tog honom på orden.Fast det kändes lite taskigt då jag hörde hur han såga där inne.

Eva och Anders hade vägarna förbi och kom hit på fika och lite altanmys.

När klockan var halvfyra började det att krypa i kroppen.Dags att göra lite nytta.Började att fixa med buskar och blommor.Sen blev det en sväng till Ica Maxi i Borkyrka för att handla hem planeringsjord,sättpotatis och lite frön. Promenad med hundarna och middag vid sju för vår del.

 Icas matkasse denna vecka.Middagen i dag blev Kyckling och Linssoppa,pannkakor med hallon. Väldigt gott.När middagen var klar blev det en stunds fixande i växthuset.

  Så här såg jordgubbsplantorna ut för ca en vecka sedan och nu så här

 Mina jordgubbsplantor börjar nu att ta sig ordentligt,kul  

  Har nu sått lite frön och planterat lite gul och röd lök samt satt några potatisar.

Ska bli spännande att se om det blir något.


Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards