Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Carina - 2 maj 2012 21:30

Jag undrar vad han menar.Önskade att han kunde berätta för mig.

Jag jobbar 1-2 gånger i veckan med en elev som inte ha något tal.Han förstår vad jag säger men kan inte förmedla tillbaks vad han vill.I morse såg han på sitt schema att vi två skulle jobba tillsammans (det satt ett foto på mig) från lunch fram tills skolans slut.Han hade blivit så glad berättade den person som jobbade med honom på förmiddagen att han skrev ut bilder på mig från datorn som han stoppade i sin väska.Han har även gått omkring med en bild på mig i sin hand,tittat på bilden,luktat och smilat ett smile som bara han kan.Så rart och sött.När jag kom för att jobba med honom så sken han som en sol.

Tala är silver,tiga är guld.Men i bland önskade jag att det var tvärt om.


Glömde att berätta om vad som hände i går morse.Kent glömde att stänga dörren efter sig då vi varit ute med hundarna.Jag stod i köket och fixade med frukosten då Kent frågade om jag släppt ut hundarna i hundgården.

Nej dom är inne sa jag.Nej det är bara Ambra inne dom andra är inte inne,och dörren är visst öppen.

Äh lägg av att skoja,det är inte ens kul svarade jag.Det är inget skoj hundarna har sprungit ut.

Kent gick ut och visslade.Från min bil kom Diza som ett frågetecken,va skulle vi inte åka bil?

Från gran tätan kom Jasný och en bit in i skogen hörde vi Nora skälla.

Ja det var ju inte den start på morgonen vi tänkt oss. Och det tog Kent en timme att få tag på Nora som hade riktigt skoj i skogen och det sista hon gjorde var att lyna på Kent.

Jag var mest orolig för att Nora skulle spinga ut på vägen.Men som tur var så slutade det hela bra.


Skönt att börja sin arbetsvecka på en onsdag,men det blir ändå så konstigt att tänka  om ,för på någotvis så var det ändå  måndag.

Tobias kom hem till oss i kväll.Vi grillade och sedan blev det grabbkväll i soffan.Gabriella städade sitt um och jag var ute på tomten och fixade.Plockade lite grenar som blåst ner.tittade in i växthuset.Satte mig en stund på trappen,lyssnade på alla fåglar som sjöng som en hel kör.Det var en varm och skön kväll ute,ville inte gå in.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards