Carina´s Blogg

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Carina - 16 maj 2012 20:45

Nu sitter jag här med ett glas rött.Det blev lite väl mycket irritation nu på eftermiddagen,så detta glas är jag värd.

Hämtade en fotbollsbiljett efter jobbet,där efter hämtade jag min/denna låne dator och sista stopet innan hemmet var Ica maxi.

Packade upp mina matvaror och slås av en hemsk stank från köttet.Fy fan vad det luktade.Detta stoppar jag aldrig i min mun.Bästföre datum var 19 maj.Tittade på kvittot 117:- ja det är ju en slant,men det är ju även en bit till affären och ska jag verkligen åka tillbaks med köttet? Japp det ska jag.Fixade snabbt i hop dagens middag från Ica kassen-Öppen lasagne med zucchini,tomat och permesan.En vegetarisk rätt.Kent gnällde,det är inge gott,tycker inte om vegetarisk mat.Jag åt med ilska,tyckte det smakade bra.Men hade lust att bara skrika-ÄT OCH HÅLL KÄFT.DET ÄR DENNA MAT DU FÅR OCH PASSAR DET INTE SÅ FÅR DU VÄL LAGA DIN EGEN MAT.

Men jag teg och var bara så sur  

Åkte tillbaks med köttet och sa detta var inge bra kött.Killen stack ner näsan i köttet och sa,nej fy sjutton vad det stank. 

Fick dubbla pengarna tillbaks.Tur för han det  


I dag kom Cecilia från Lets dance till vår skola för att lära alla elever Vals inför studentbalen den 25 maj.Inte helt lätt måste jag säga som fick äran att dansa med Sebbe


Nu har jag städat och bakat och förberett lunchen inför morgondagen då Lena och Rickard kommer på besök.

Kent är inte hemma i kväll så nu ska jag ta över fjärrkontrollen  


Kram

Carina 

Av Carina - 16 maj 2012 11:45

Fick ett samtal från datamannen. Hej Carina jag har en glad och en dålig nyhet. Vilken vill du höra först?

Ja börja med den glada,svarade jag.

ALLA BILDER ÄR RÄDDADE. JAAAAAAAAAA svarade jag så lycklig.

Den dåliga nyheten är att jag förstört ditt tangentbord.Ja men det spelar ingen roll bara bilderna finns,svarade jag.

Ett tangentbord går att laga men bilder som är borta går ju inte att få tillbaks.

Så efter jobbet åkr jag och hämtar en "låne dator"   


Kram

Carina

Av Carina - 16 maj 2012 08:30

Nu är den inlämnad,min dator.Killen ja eller rättare sagt mannen,tror det är virus.Men jag har ju virus skydd.Ja fast det finns dom rackarna som smiter i mellan,svarade han mig.Vad vill du att jag ska rädda frågade han?

BILDERNA,är väldigt tacksam om de går att rädda dom.Hur länge blir jag utan dator? Ge mig en till två arbetsdagar svarade han.Åh så bra.Nu hoppas jag att det endast är virus och att bilderna finns kvar och går att rädda.Ska leta rätt på min externa hårddisk och ta till vana att alltid lägga över dem där.Man lär sig på sina misstag och ja, jag får skylla mig själv som inte gjort detta tidigare.

I går kom Tobias hem till oss för att äta middag och sova kvar.Gabriella och han hade soff mys.

Jag tog en promenad men råkade vrida till mitt vänstra knä på något vis så ajaj säger jag i dag då det hugger till i det.


Skönt med kortvecka.Blir nu ledig i dagarna fyra   


Läser i Metro i dag om en helt vanlig kvinna som tjänar pengar på sin blogg.Hur hon lyckats tjäna pengar står inte   Men det skulle ju vara intressant att veta   


Önskar er en bra dag

Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards