Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Carina - 17 juni 2012 20:45

Vilket väder vi haft denna helg.Regn och rusk,men fina kvällar.Tretton grader i Juni månad.Ska detta verkligen kallas för sommar månad.Nej nu får den banne mig komma,värmen och dessa underbara heta dagar.


Det har inte blivit så mycket altanbygge på grund av vädret.Men nu hoppas jag att det regnat klart för denna månad i alla fall.


  I går var jag med Kent på jakt träff som grann jaktlaget ordnar med varje år.Tips promenad,skytte,testa sin hund på permovildsvin,fika och korv grillning.

Konservator Lena var där och visade sina fina alster.Gillar den kvinnan skarpt.Blir alltid så glad då jag träffar henne. Och tack Lena för de fina ord du sa till mig.Ska verkligen tänka så som du sa  ja i alla fall försöka.


En hand full med jordgubbar blev det både i går och i dag.Det är livskvalite för mig att kunna få möjligheten att äta det som man själv odlat.


Att laga nya maträtter är något jag tycker är roligt.

Lammkorv med färskpotatis och en kräm på vitabönor och gräddfil samt sallad och körsbärstomater.


 

Sojakyckling med vitlök,glasnudlar,pak choy och körsbärstomater med en dressing på lime,chilipulver,olivolja och honung.


Ricottabiffar med paprikarelish och couscous 


 

Eftersom regnet vräkte ner ute i stort sett hela dagen så passade jag på att baka hundratio kanelbullar.


Om han hade levt i dag så skulle Viktor blivit 14 år.Han är den första valp som jag fött upp i en kull som då blev 6 valpar.Så jag kan väl fira mig själv som taxuppfödare i 14 år i dag  


Jag hoppas att jag gjort rätt i mitt beslut att tacka nej.

Har arbetat inom skolan i 12 år.Då vi tidigt i vår fick veta att elevantalet inför hösten blir lägre och att det fanns risk att några skulle bli övertaliga blev jag lite orolig.

Såg då ett arbete i grannkommunen där dom sökte en arbetsledare inom den dagliga verksamheten. Skickade in mitt CV.Blev kallad till en första interljuv och efter några veckor även till en andra interljuv.Där jag fick se de olika lokalerna samt träffa några anställda.

På vägen hem där i från så tänkte jag NEJ jag tar inte jobbet om jag nu skulle få det.Att få jobba i så fina lokare som jag gör på vår skola,att ha detta långa sommarlov ligger högt på listan av förmån för mig.

Jag saftade i med en lön över det jag har i dag och då jag sa det till chefen satte hon nästan i halsen.

Sen började jag tvivla för några dagar sedan.Blir ju närmare till jobbet och högre lön också.Men redan dagen efter så tog jag mitt slutgiltiga beslut.Jag tackade helt enkelt nej till jobbet som jag fick med den lön jag begärde.

Jag vet ju vad jag har för jobb i dag,vilka arbetskamrater jag har.Men jag vet aldrig vad jag får.Och hur det än är så gillar jag mitt jobb riktigt mycket.Speciellt nu när jag är ledig  


Kram

Carina 

   


   

   

   

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards