Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Carina - 19 juni 2012 19:45

Startade morgondagen med stavgång även denna morgon.Duschade och åt min frukost.Förberedde inför dagens lunch med mormor.

Var ute i lite för god tid då jag åkte för att hämta henne i Högdalen.Var där redan halv elva fast vi sagt elva.

Hon var så söt då hon utan att veta att jag var tidig stod på sin ballkong och väntade på mig.Vinkade som ett litet barn då jag kom körande.Lilla mormor så rar du är   


Oj så långt bort du bor,jag förstår att Isabella inte vill bo här var hennes första ord då vi kom hem till mig.

Visade henne runt och sedan var det dags för matjesill,färskpotatis,gräslök och gräddfil.Mormor fick även ett glas vittvin

   

Vi drack sedan kaffe och åt jordgubbar med glass.Sen gick vi ut i solen och njöt

     

Tänk att min fina mormor är 87 år (i november) Hon är så duktig och sköter allt hemma.Lite glömsk har hon blivit,men absolut ingen fara.Men hon har tråkigt berättade hon.Sitter och tittar ut genom fönstret hemma eller så sover hon.Vill inte göra något för det är tråkigt.Ja lite gnäll var det allt,men vad mer kan man begära.

En sak som gjorde mig lite upprörd var hur en telefon försäljare i Högdalens centrum i lördags lurade på henne en ny mobiltelefon med abonemang.Hon har en mobil hemma som hon aldrig andvänder så vad ska hon med en ny till. Ja det var ju så svårt att säga nej det lät ju så bra sa hon.Jag tycker det borde vara förbud på att sälja på torg i centrum.Dom går ju efter och är rätt envisa dessa försäljare,fy skämmes på er och lura på gamla damer nya moderna mobiler det knappt vet vad som är bak eller framsida på   


Körde hem mormor vid halv tre tiden och Gabriellas pojkvän.Sen var det hem och laga middag.

Halloumipasta med rostad mandel,rödpaprika,vitlök och babyspenat.MUMS

  

Efter middagen gick jag med alla hundarna ner till sjön.Skön promenad,mötte då en kvinna med två hundar,vilket sällan händer.

Gabriella och jag blev glass sugna så vi åkte till Café Rosenhill.Hon tyckte det var lite jobbigt med alla MC killar som tittade på oss som om vi kom från en annan planet   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards