Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Carina - 20 juni 2012 20:30

Skönt att vakna och mötas av en sol som skiner.Me like   

Även denna morgon stavade jag i väg innan dusch och frukost.Hann med att tvätta en maskin tvätt innan Gabriella och jag åkte till Nykvarn för att äta lunch med Isabella.

Mysigt att få träffa henne igen,men att höra henne berätta hur illa en medarbetare behandlar henne gör mig riktigt arg och ledsen.Hur kan vuxna människor bara ha mage att bete sig så illa.Det är vuxen mobbning på hög nivå vilket jag inte trodde existerade längre.Självklart stöttar jag och ger henne alla råd jag kan.Finns alltid för mina barn och dom går alltid i första hand.Det gör så ont i mig för jag ser hur hon lider och hur illa hon mår.Jag hoppas verkligen att detta blir bättre.Nu är hon på väg till Gotland och jag hoppas hon kan lämna detta bakom sig och njuta av sin ledighet.

Blev själv utsatt för mobbning i min barndom så jag om någon vet hur fruktansvärt detta är.Hade ont i magen varje dag jag gick till skolan.Så fort mobbarna närmade sig gick luften ur mig,kunde knappt andas,sov dåligt om nätterna och tyckte livet var så fruktansvärt jobbigt.

Därför har jag så svårt att acceptera mobbning och framförallt vuxen mobbning.Vuxna om några ska väl ändå veta hur man behandlar andra.Gillar verkligen detta ordspårk-Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

   

Vi åt på en Grekisk restaurang i Nykvarns centrum.

Var in på Ica innan vi åkte hem för att köpa mjölk och fick då syn på detta fina fågelbad som jag inte kunde motstå

 

Så nu kan även fåglarna bada till midsommar.


För en vecka sedan var jag på mammografi och i dag fick jag svaret

 

Gissa om det var skönt att få detta besked.


Passade på att njuta lite i solen då jag kom hem efter lunchen.Skönt att den hittat tillbaks igen.


 Middagen i dag var väl ingen tiopoängare direkt.Kabanoss med ciderkokta morötter,rödlök,vitlök,sparris,ärtor, körvel och potatis.


 

Trodde inte han skulle uppvakta mig men det gjorde han med en blomma.Vi har nämligen varit förlovade i 26 år i dag.Och mer än så firades inte denna dag.

Skruvade lite trall på altanen.Det går långsamt framåt,väldigt långsamt.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards