Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Carina - 25 juni 2012 23:15

Det finns verkligen dagar som man kan undra varför man över huvudtaget lämnade sängen???


Klockan väckte mig vid sju,tanken var att knyta på sig joggingskorna för att ge mig ut.Men stormen och det kraftiga regnet fick mig till att genast ändra mig.

Åt min sedvanliga frukost vid köksbordet.Såg hur grannen åkte till jobbet.Efter drygt en timme kom sopbilen.Stackars kille som behöver lämna sin varma plats i lastbilen/sopbilen för att ta hand om mina sopor.

Då han åkte i väg sitter jag och tittar ut på ett träd som hade fem stammar som gick i hop till ett träd.Det ser tungt ut,sa till Kent senast i går att detta träd måste bort.Men det står ju inte på vår mark så det är ju inte bara att såga ner det.Och i samma stund då jag tyckte det hängde extremt långt ner brakade det till och trädet föll   

Shit också,hur fan ska jag komma hemifrån i dag? Jag som ska till tandläkaren.

Brukar aldrig ringa Kent då han jobbar,men i dag var jag ju bara tvungen.Ok jag kommer hem svarade han och en halvtimme senare var motorsågen i gång.Han sågade och jag drog undan trädet.Det var tungt,mycket tungt.Så jag fick mig ett rejält träningspass.Och blött så in i norden.Hade regnkläder på mig men det ville inte riktigt stå i mot regnet.

Ringde telia för att göra en felanmälan-Är nu utan telefon och internet.Kommer om ca tre till fem arbetsdagar. Telefonledningen gick av.Så vi lär nog få vänta ett tag på att få detta åtgärdat.

       

Kents bil klarade sig rätt bra,trotts allt.Är glad att ingen fick detta i huvudet och att huset höll.


Det gick bra hos tandläkaren,hon är så himla rar och jag är så glad att jag har fått just Mikaela.Nu väntas två besök till.

Körde sedan Gabriella till Skogås och åkte där efter till Haninge för att uträtta lite ärenden.


Känns som en höstdag i dag och vad passar då inte bättre än älg gryta med kantareller.


Har varit galet arg i dag pågrund av vissa orsaker,som inte blivit lösta än.Och frågan är vem som kommer segrande ur detta.För mig helt fel person som jag anser vara den stora boven i dramat.Frågan är om det kommer att lösa sig?

Det är inte ens fel när två träter,men att ta parti för en ena gången och sedan inte stå för det andra gången är fegt.

Så synd att något så bra ska bli så här.Men så länge man bara ser till sitt är det svårt att förstå hur andra tänker och känner.


Jag är ingen elak person,är väldigt mån om att alla runt omkring mig ska ha det bra.Så väl vänner som familjen.


Kram

Carina



Av Carina - 25 juni 2012 19:33

Denna blogg är till för mig,mina tankar och åsikter.Klarar du inte av att läsa det jag skriver så LÄS INTE min blogg.

Att få kunna ha ett forum att ventilera sig på utan att skriva någons namn eller kön måste jag väl ändå få ha.Eller ?

Hade jag haft din IP adress skulle jag blocka dig direkt   


/Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards