Carina´s Blogg

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Carina - 28 juni 2012 20:30

Kul att pröva något nytt tänkte jag och bokade manekyr på Skönhetsakademin i Huddinge.

Då jag kom dit vid 11 tiden så fick jag en konstig magkänsla över denna kvinna.Lite som en zombi,skit fula naglar och sprang runt och plockade fram grejer för att kunna fixa naglarna. Det var nyöppnat sedan December 2011 sa hon och allt var inte riktigt klart.Hon ville inte ha sina saker framme i fall något barn skulle välta omkull det sa hon.

Hur lång tid tar detta frågade jag? Ja två timmar får du räkna med sa hon.Vad bra då kan jag äta lunch med en vän klockan 13.

Har alltid gjort akryl naglar förut så detta med gele var något nytt för mig.Så jag hade noll koll på hur det skulle gå till.Men precis som på mitt andra ställe så ska man betala innan allt var klart.När naglarna är så ny lackade är dom så känsliga för att gräva runt i en handväska efter plånboken i början.Därför betalar man innan naglarna är klara.

När klockan började närma sig 13 och jag såg att detta var långt i från klart så var jag tvungen att fråga,är det mycket kvar? Jag har p-skivan till 14:00 och min vän väntar på lunch-Ja men säg 13:30 ok jag skickade ett sms.Lite smått irriterad på denna kvinna.Gabriella satt hemma och väntade på mig för att få åka bil till tåget eftersom hon skulle jobba.När klockan nu började närma sig 14 så sa hon du kan stå till 14:10 med p-skiva utan böter,det är nya regler.

Men när klockan var 14:08 reste jag mig upp och gick ut.Helt galen av ilska.Min lunch träff blev inställd på grund av hennes sega arbets tempo,Gabriella började skicka sms och undra vart jag tagit vägen.Och naglar som såg ut som SKIT !!!  Kunde inte vända om eftersom Gabriella satt hemma och väntade,hungrig som fan var jag,åt frukost vid åtta.

På vä hem ringer en man angående telefonledningen som gått av.Jag kan inte hitta något fel.VA INGET FEL??? Ledningen är ju förfan av.Jag har ingen telefon eller internet!!!

Nu var jag inte lätt att tas med.

Ok  då åker jag hem till dig och titt.Vilket han gjorde och nu är felet åtgärdat.Han jobbade förfullt då jag kom hem.

Han stod sedan utanför mitt hus och ringde in på sin telefon,säkert livrädd för mig,nu funkar allt igen,trevlig sommar,sa han.


Som om det inte räckte med bekymmer i dag.Har hämtat ut stamtavlorna till valparna och vad får jag se? Jo att jag som uppfödare bor i Skogås.Men vad fan...Ringde SKK jo du har gjort en adress ändring som togs i mot 14 december 2011.Så i morgon ska jag skicka tillbaks stamtavlorna.Vill ju att det ska stå rätt.


Har haft SMS kontakt med nageltjejen och jag ska nu få mina pengar tillbaks.

I morgon ska jag till Haninge och ta bort dessa maränger som Hanna tyckte att dom såg ut som,och fixa nya naglar. Och jag vet att jag kommer att bli så nöjd.Får be dem om ursäkt för min "otrohet"i mot dem.Detta kommer aldrig att ske igen,jag lovar   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards