Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Carina - 2 juli 2012 20:45

Först blir jag arg,sedan ledsen,där efter så fruktansvärt besviken.Men jag har verkligen gjort allt jag kunnat. Efter att ha gråtit mig igenom denna eftermiddag.Reser jag mig igen och tänker inte ta åt mig av andras misstag.Det handlar helt enkelt om eget ansvar.   


Var i väg och besiktade Kents bil,två trasiga lampor annars var allt ok.När jag sitter i min bil och väntar på min tur,stirrande på denna tavla där regnummret ska komma upp.Med en fusklapp i handen,är totalt värdelös på just regnummer.

Då kommer en skruttig farbror fram och vill ha hjälp med att registrera sin bil.Ja du förstår jag är 84 år och är för gammal för sådana nymodigheter.Hjälp tänkte jag,hur kan du köra bil och ha full koll på allt runt omkring.Hoppas jag hinner här i från före dig och att jag slipper möta dig i trafiken.

Hjälpte denna man en så snällmedmänniska jag är.Hoppas han får körförbud på bilen,för hans och andras säkerhet.


 

I dag blev det pastasallad till middag.Så gott och en sådan maträtt som man tager vad man haver och slänger i hop.


Efter promenad ner till Grindsjön (gick stavgång ner dit i morse) med hundarna åkte Kent och jag till Moraberg för att köpa kompostnät.Jisses så svårt det var att få tag på,men till slut fann vi det vi sökte.


Ulf,kära lilla,nä liten är du inte,minns dig som väldigt lång.Ringde mig i kväll.Blev glatt överraskad av ditt samtal. En barndomsvän från Österfärnebo som nu bor i Sandviken och tror sig ha vägarna förbi vecka 29 och kanske kommer förbi då.Kul,hoppas vi ses   


Lotta på Lisseberg,Arvingarna,åhhh så dans sugen jag blir.Ja ni vet sådan styrdans   Har varit på många danser i mina dar och även dansat till Arvingarna.Det måste bli lite dans och skoj denna sommar.Annars växer det mossa på mig.


 

Valparna växer och mår bra.Det blir lite race på gräsmattan eller så sitter man och är söt bara som Ostella gör här.


Kram

Carina

Av Carina - 2 juli 2012 13:45

Tänk att ett samtal kan få mig att bara vilja ge upp...

Det var inte många ord som sades,men jag förstod innebörden och jag blir totalt knäckt.Så fruktansvärt ledsen.

Bet först i hop eftersom jag var på en offentlig plats.Men då jag satte mig i bilen kom tårarna,slog med handen på ratten och skrek FAN!!!

Jag tycker att jag gjort allt jag kunnat,men känner mig så fruktansvärt misslyckad.Men jag vet att allt handlar inte enbart om mig.Jag har gjort allt jag kan.Men just DÅ finns bara känslan av ett totalt misslyckande

  

Kram

Carina



  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards