Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Carina - 7 augusti 2012 22:15

Sol,regn,sol,regn ja så har denna dag sett ut vädermässigt.

Jag har nu varit i kontakt med Tumba vårdcentral igen.Min migrän spary Zomig Nasal,som gör att min vardag blir dräglig dessa hemska mornar då jag vaknar med migrän,hade tagit slut.Läkaren föreslog en medicin jag ska äta dagligen i förebyggande syfte.

Men jag ville fundera på det,är inte så mycket för piller varje dag.Ska nu skriva upp varje gång jag får migrän så får jag ta ställning till om det är värt att prova eller inte ??


Har passat på att städat inne i dag.Var ute en sväng och plockade skogshallon.

 

Vid kvart i sex kom han-Tobias.Såg lite skamsen ut men tinade upp rätt snart då han märkte att jag inte var sur på honom då han uteblev sist.

Han är så fruktansvärt korkat rolig,om man så säger.Sjukt, galen humor.Ja,jag vet inte hur jag ska förklara det,den som inte känner honom vet inte riktigt hur jag menar.Men trotts att jag kan bli så arg på honom så är han himla go min älskade lilla son.

Och ärlig är han med,ja i bland i alla fall,han tyckte att både Gabriella och jag blivit feta.Detta fick mig att verkligen vilja tag i min bantning.För han har tidigare sagt att jag varit för smal och nu är jag fet,vilket i mina öron blir ELEFANT storlek   

Måste ju leva upp till mitt bloggnamn-Carinasviktminskning   så på måndag den 13/8 ska jag bli duktig igen.

Korvstroganoff med ris och sallad bjöd jag på i dag och jisses så han åt pojken.Fick sedan hallonpaj med vaniljsås, även detta åt han med god aptit.Kul då det uppskattas det jag lagar.


Har skördat gul och rödlök i dag.Nästa år ska jag testa vitlök.Hittade en näve med gula kantareller på morgondagens stavgång.Detta fick bli min lunch tillsammans med omelett och sallad.


Kram

Carina 


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards