Carina´s Blogg

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Carina - 26 augusti 2012 21:00

Denna söndag har i stort sett regnat bort.

Vaknade vid sex och kände mig rätt pigg,men låg kvar till strax efter sju.Sedan tyckte jag att det räckte.

Efter lite fix med hemsidan och några maskiner tvättade åkte vi till Hemfosa för att hämta Gabriella och sedan bar det av till Kungens kurva,Ikea och Skärholmen.

Att shoppa då det är löning = olidligt   Inget jag tycker om.

Avskyr att trängas med en massa människor.Vi kom rätt så tomhänta hem.Blev bara en lampa till Gabriellas rum.

Kände mig så ruggig då vi kom hem efter allt regnande så det blev till att tända en brasa.

Middagen i dag blev följande:Kottletter med fänkål,lök och tomat med rispilaff,väldigt gott.

 

Stötte på fem vildsvin på vår hundpromenad,fy så dom låter då dom ger sig i väg riktigt otäcka djur.

Kent och jag gick sedan ut för att titta om vi lyckats hitta kantareller och vi fick med oss några gulingar hem som nu är rensade och förvällda.


I morgon börjar Gabriella i skolan.Hon har sovit borta väldigt mycket men har nu lovat att sova hemma varje natt då det är vardag.Ska bli spännande att se hur länge hon håller det löftet??? Det är ju så hopplöst med dessa bussar som går så sällan.


 

Det går riktigt bra med Tezz och Nora har tagit sig ann henne och dom är riktigt bra lek kompisar.


Kram

Carina







Av Carina - 26 augusti 2012 10:15

I går var jag vid Ulriksdals slottspark på hundutställning.Det var ett mycket härligt väder och trevligt att få träffa hundvänner.Resultatet blev very god och jag får väl vara nöjd eftersom jag fräst avlar på bra mentalitet och goda jaktlinjer före skönhet.

Tänk att en del är så fruktansvärt högfärdiga att dom inte kan hälsa längre.Tänker på en specifik tjej,i samma ålder som mig.Vi har känt varandra i hela mitt taxliv det vill säga 20 år och hon hälsar inte sedan några år tillbaks.Detta gäller inte enbart mig utan även andra.Så jag dissar alla märkvärdiga människor som tror dom är något bara för att det går bra för dom på utställningar   

Det är otroligt vackert vid Ulriksdals slottspark.Kan varmt rekomendera er att åka dit och vandra runt

 

Åkte därefter till Imra i Täby för att kolla in hennes mage och lämna foder.Inte mycket till mage och jag gissar på att det max är två valpar.


Eva och Anders kom hem till oss i går.Jag hade lagat en potatissallad och lax.

Som vanligt hade vi en trevlig kväll tillsammans med dem.Kent och Anders fastnade i köket medans Eva och jag skvallrade på om ditten och datten i vardagsrummet

   

Kram

Carina 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards