Carina´s Blogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Carina - 23 augusti 2012 20:45

Var till läkarhuset i Skärholmen i morse för att förhoppningsvis få svar på vad jag fått för knöl  på höger axel. Men läkaren kunde inte ge mig ett svar,utan skickar det vidare till magnetröntgen.Så nu får jag vänta på den kallelsen   

Han sa att värken i axel/arm och knölen ej hade ett samband med varandra.Han frågade vad jag arbetatde med.Tackade för sig och jag fick klä på mig.


Blev lite klokare efter dagens möten på jobbet,men inte mycket.Förhoppningsvis blir vi lite klokare i morgon.


Ungdomarna kom hem till oss på middag i kväll och för att se den nya hunden Tezz.Hon heter Haidi i stamtavlan,men vi kallar henne Tezz.

Tobias,Linda,Isabella och Richard kom.Ganriella jobbade.Det blev grillat till middag,kaffe med glass till efterätt.

   

Kram

Carina

Av Carina - 22 augusti 2012 18:30

Det gick väl si så där att somna i går kväll.Men lyckades till slut.Vaknade vid fem av världens migrän   Som tur är har jag min migrän spary i sängbordet så det var bara att ta en puff och sova vidare.

Halv sex gick Kents väckarklocka i gång,han hade missat att stänga av den dagen innan och jag tog för givet att han fixat det så jag tänkte aldrig på att kolla.Tio i sex ringde min klocka och min migrän var betydligt bättre men jag kände mig inte 100%


Det är så tungt nu på jobbet,vi kommer liksom ingen vart   och på måndag kommer våra elever så det börjar nu att bli brådis känner vi.

Var tvungen att gå ut i skogen en sväng efter jobbet och plocka lingon.Bara koppla av och njuta av tystheten.Fan vad nöjd jag är mer mitt boende,slippa prata med grannar ,har bara naturen omkring mig och de vilda djuren.Det får mig att må så bra. Tyvärr kom regnet så jag fick vända hemåt.Lingonen ska jag använda till ett bröd jag ska baka någon dag.


   

Kom inte och säg att landstinget jobbar långsamt.I går var jag hos läkaren på vårdcentralen och i dag låg min remiss till medicin röntgen i brevlådan.Så i morgon är det dags.Ska bli skönt att få ett svar.Har molande värk i hela armen hela tiden vilket är rätt på frästande.Knölen kan vara ledvätska,fett knöl eller en cysta.Svar hoppas jag på att få redan i morgon.


Att laga mat är kul,men att laga mat till sig själv är inte lika roligt.Men jag måste ju äta.

Gabriella jobbar och Kent är nu på väg hem med valpen Tezz.Så förhoppningsvis är både Gabriella och Kent hungriga då dom kommer hem senare i kväll,för jag har lagat mat till minst fyra   

Vad blev det för mat då ? Jo det blev Spenatpasta med ricotta,rödlök,vitlök,tomater,ruccola och rostade solrosfrön.

Riktigt smaskigt

 


Kram

Carina

Av Carina - 21 augusti 2012 22:00

Ensam hemma för första gången i detta hus.Känns lite läskigt när mörkret börjar komma och det man möts då man tittar mot fönstret är sin egen spegelbild-HJÄLP    Det hade varit lite bättre om Gabriella var hemma,men så är det inte nu.Ja okej jag ska erkänna att jag är mörkrädd   


Det är så roligt att få se hur andra bor,få lite tips och inspiration.Var i dag hem till en av våra nya arbetskamrate för att lämna en sak och fick då kliva in i hennes hus som hon och hennes man ritat.Väldigt fint och jag blev glatt överraskad över hennes goda smak.


Mina förhoppningar om att få altanen klar är nedlagda nu.

Vilket betyder att inflyttningsfetsten är inställd och likaså min kräftskiva.Tanken var att bjuda ett stort gäng och då kunna vara ute på altanen och ha festen.

Jag ville att altanen skulle vara klar innan Kent hämtade hem sin nya valp men nu är han på väg och altanen ser ut så som den gjorde i slutet av juni.Hur fasiken ska jag kunna få altanen klar??? Richard och Magnus har erbjudit sig att hjälpa till men Kent vill ej ta till sig det.


Satt och tittade på utlandsresor i dag.Med denna solfattiga sommar så är längtan till solen,värmen och havet enormt stort.Köper mina trisslotter i mellan åt och hoppas på den stora vinsten,men vägen dit känns lång.


   


Kram

Carina

Av Carina - 21 augusti 2012 12:07

Var till läkaren i morse som inte kunde fastställa vad det är för knöl på min axel.Fick remiss för uljtraljud och röntgen och väntar nu på att bli kallad.Så jag blev inte klokare.

Nu är det lunch på jobbet och det är skönt att få gå till sitt skrivbord och bara vara.

Mycket som ska planeras, med många viljor och olika åsikter   


   

Kram

Carina 

Av Carina - 20 augusti 2012 20:45

Måste erkänna att jag hade lite svårt att somna i går kväll.Var som i ett lyckorus och hade lite svårt att förstå att jag lyckats skjuta en bock.

Skröt lite på jobbet,några tyckte att det var tufft gjort av mig, en del tyckte det lät otäckt,en annan kallade mig för mördare.Men jag ser mig själv som en jägare/ viltvårdare.


Isabella är ju för rar.Mamma du har väl gått till skolsyster med din axel.Jag sa nämligen att jag har skolsyster på jobbet så jag frågar henne vad det kan vara innan jag besvärar vårdcentralen.Men det glömdes liksom bort och vid 16 tiden skickade Isabella sms med frågan om jag gått till skolsyster.Nej svarade jag och då fick jag en sur gubbe tillbaks, så jag tog trappan upp till skolsyster och visade min axel och hon sa genast.Det där bör du kolla upp på en gång,kan vara en cysta.Så jag ringde vårdcentralen så  i morgon ska jag dit på akut tiden och visa upp axeln.

Fortsättning följer....


Här kommer nu lite fler bilder från i går

           


Kram

Carina

Av Carina - 20 augusti 2012 12:03

Här kommer lite flera bilder från i går

             

Kram

Carina

Av Carina - 20 augusti 2012 08:16

Vilken händelserik söndag det blev i går.

Gabriella och jag var in till Östermalm och fotade oss.Det var roligt att få stå framför kameran.

           

 

När vi var klara där åkte vi till Farsta för att äta lunch.Gabriella blev kvar,skulle träffa en kompis och jag åkte hem.

Väntade besök av nya valp spekulanter.

Tobias var fortfarande kvar hos oss och låg i soffan och skrattade.Så mysigt att få höra sina barn skratta.Det blir som dubbel glädje.

Efter middagen var det dags att åka ut till Kent jaktmark.Och till läggas bör att det var jag som tjatat mig till att få åka dit.

Även denna gång stod bocken framför vårat pass då vi skulle dit.Och självklart stack han i väg.

Men efter två och en halv timme fick jag avlossa ett skott och han föll direkt   

Vilken känsla det var.Förstod inte riktigt att jag lyckats.Var inte det minsta nervös,tog det väldigt lungt innan skottet avlossades.Tror nog Kent var mer nervös än jag.

 

Så nu äntligen kan jag titulera mig som jägare   


Kram

Carina

  

Av Carina - 18 augusti 2012 22:07

Efter en tårfylld dag blev det tillslut bra.
När jag inte känner mig glad brukar jag städa,så också i dag. Det blev rentvättade fönster och nya gardiner.
Isabella och Richard kom hit och vi åkte ner till skjutbanan för Richard var så sugen på att få skjuta vilket han gjorde med glans.
Dom åkte hem till sig på eftermiddagen och vid 18 tiden kom Tobias och Gabriella. Blev så förvånad då Tobias ringde och ville komma över en lördags kväll,oväntat men välkomnande besök.
Det blev fetaost biffar och potatis sallad till middag och ginos till efterrätt.
Sedan blev det en tv kväll för oss alla.
Kram Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards