Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Carina - 1 september 2012 14:00

För jag har bara regn hos mig...

Hur mycket regn finns det där uppe bland molnen,verkar liksom aldrig ta slut   


Var till veterinären i går för att röntga Imra och se antalet valpar i magen som är väldigt liten.Men det gick inte riktigt att se.Troligtvis två.Vi röntgar aldrig så här tidigt sa dom till mig.Imra är i dygn 47.

Men när jag bokade fick jag inte komma dit i nästa vecka som jag ville,för efter dygn 50 får en dräktig tik inte åka bil.Och enligt veterinären går det inte att se tydligt antalet valpar förrän efter dygn 50.

Ja det går liksom inte riktigt i hop.Så jag fick gladeligen betala 780:- och boka en ny tid nästa fredag,så då får jag väl ta Imra på cykeln dit.Och jag slipper betala nästa  besök eftersom jag stod på mig och sa att jag ej önskade komma så tidigt utan förlitade mig på att hon som hade hand om bokningen visste vad hon pratade om.

Så i bland är det tur att man har talets gåva   


 

Pappardelle med örtströsselkyckling var fredagens middag

 

Och till efterrätt blåbär med limeyoghurt och havresmul.Så gott   


Det blev en lugn fredagskväll framför öppna spisen med lite vin och bra musik.


 

I dag har jag varit och fixat mina naglar samt handlat lite.Isabella och Richard är hos oss.Vi ska fira att Richard blivit 20 år med lite mat och tårta.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards