Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Carina - 15 september 2012 20:00

Dagen i går regnade bort men framåt kvällen sprack molnen upp och solen kom fram.

Gabriella och Ronja åkte med mig hem efter jobbet.När vi kom hem började jag att baka matbröd med rivna morötter och lingon i,jisses så gott det blev.

Hade även beslutat mig för att ge pizzan en andra chans så jag gjorde egen pizza och den var betydligt godare än den vi åt förra söndagen.Till efterrätt blev det glass med egen gjord chokladsås.

 

Kvällen tillbringades framför den öppna spisen och en kort stund framför tv innan det var dags att krama kudden.


Masade mig upp vid åtta tiden.I dag skulle det fixas med thujorna.Och vi blev faktiskt klara.Så nu pryder 34 thujor en del av hundgården och jag hoppas dom tar sig och växer till sig snabbt så hundarna slipper se katterna och skälla på dem.Är livrädd varje dag att grannarna ska komma och klaga för jag är så uppretad på dem så jag tror jag inte kan hantera det lika lugnt nästa gång   


Det blev en lunch/middag redan vid 14 i dag.Kent skulle i väg och vaka vildsvin.Jag fick följa med om jag ville,men jag tycker det är viktigt att han gör saker med sina vänner utan mig.Sen tycker jag det är väldigt skönt att få vara ensam också   

Vi åt kycklingklubba med ärtigt ris.

Roger kom förbi och hämtade mig,en valpköpare som är med i det nya jaktlaget.Vi åkte till jaktmarken för att kolla in det nya jakttorpet.Vi gick lite på marken och kollade efter bäverbon.

När jag kom hem blev det en promenad ner till Grindsjön.Så underbart väder att man inte vill gå in.Satt på bryggan en stund och bara njöt av ensamheten,tystnaden,vattnet och solen.Det är kärlek det för mig = vatten och sol.

Fick lite dåligt samvete över min bil då jag åkte i Rogers välstädade bil.Så jag tog ut dammsugaren och en trasa för att städa ur bilen.

Nu blir det soffan framför tv och i kväll är jag kung över fjärrkontrollen   


 

Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards