Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Carina - 20 september 2012 20:44

Efter dett par jobbiga dygn och en morgon full av tårar var det skönt att få en heldag i skogen.Det är verkligen som balsam för skälen.Förstår mig inte på dem som dränker sin sorg med alkohol när man har det tungt och jobbigt.

Vattenflaska i en handen och naturen framför fötterna då mår jag bra.Jag är nog en skogsmulla   

Gick Sörmlandsleden från Ösmo till Segersäng i dag det ble en ca fyra timmars promenad för oss.


Imra sköter väl om dom två röda valparna som äter och ökar bra i vikt.Men hon är inte glad då jag kommer in till henne. Så jag försöker att störa så lite som möjligt nu.

 

Nu när hösten är här är det ju väldigt gott med soppa.Det blev en svampsoppa,dock utan flugsvamp,men visst tusan är dom fina.

Svampsoppa med rökt bog och sockerärter,kryddade lite extra och det blev riktigt gott.

Har varit en sväng till jakt torpet och kollat in grabbarna medans dom jobbade,lämnade kaffe och bullar för att sedan åka vidare med Diza till Animalen.Åkte tillbaks till killarna och då kom mörkret så det blev inte mycket gjort för mig där.


Kram

Carina


Av Carina - 20 september 2012 06:08

Han var slöare än sina syskon,men jag ville verkligen ge honom en chans.
Trotts stöd mat och extra värme och kärlek så somnade han in i natt.
Det är detta som är baksidan med att vara uppfödare.
Blir verkligen jätte ledsen. Men mitt i all sorg så försöker jag att även få fram det positiva med att föda upp valpar. All goa hundpussar och ni fantastiska valpköpare. Tack för att ni finns.
Nu hoppas jag att lugnet lägger sig i valplådan och att dessa två kvarvarande valpar får växa upp och bli jakthundar.
Kram Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards