Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Thailand -Hurtigrutten-Island-Frankrike-New York

Av Carina - 28 november 2012 07:00

Kan du slå en pensionär? Gabriella satt och tittade på detta program i går och jag tittade lite i förbi farten.


Det är fortfarande väldigt mycket pyssel i valplådan,speciellt med en tik.

Började gråta i går känner mig som en LOSER.Så trist när en valp dör och ytterligare en till som är svag.


Men nu var det inte det jag skulle skriva om utan programmet i går.

Flickan (minns ej namnet)som var med i det fick hoppa fallskärm,tandem hopp.Jag har varit med då Kent hoppade 1989 men då var jag gravid så jag tittade bara på.Fick i alla fall då ingen känsla av att vilja pröva detta.

Men i går,ojojoj,så sugen jag blev.Det såg så fantastiskt härligt ut.Man måste våga lite här i livet så detta har jag nu satt upp på min göra lista.

Har ni någon sådan lista?

På min att göra lista står även lite resor jag vill göra.

Thailand bara måste jag åka till.Hurtigrutten är en resa jag länge funderat på.Island skulle jag också vilja besöka.

En vingård i Frankrike vore trevligt.New York måste jag åka till.

Synd att man inte har någon res sugen vännina som kan tänka sig att resa med mig   


 

Torsk med Marockotomater och matvete.Fisk tillagad i ugnen är ett säkert sätt att få fisken saftig och god.Här tillsammans med en spännande tomatröra med många smaker som ska föra tankarna till Marocko.Stod det i receptet.

Och visst var det gott,starkt och väldigt mycket smak.Så som vitlök,cayennepeppar,paprikapulver,salt och peppar.

Fisken blev helt perfekt,så av fem kastruller fick jag i går fem av Kent,som dessutom tog två portioner   


Har tjuvstartat lite med fixet inför advent.Det är ju inte många som ser detta här i skogen   

 

Tomtar och annat kommer så småning om att plockas fram.

Vi har så kalla golv i huset så då krävs det bra mattor.Jag har sökt mycket på nätet och hittade till slut Nylanders mattor  

 

Denna matta på 380 cm ligger nu på golvet samt en till på 180 cm.Väldigt sköna att gå på och dom ligger kvar då det blir lite fart under fötterna/tassarna.Kommer garanterat att köpa fler mattor där i från och det bästa av allt - Snabb leverans   


Om vi nu ska återgå till detta med hundar och valpar.OJ vilken efterfrågan det är på drivande taxavalpar.Tänkte först att det kanske kan bli svårt att leverera valpar i januari,de flesta vill ju ha vår valpar.Men där hade jag fel. Hade kunnat haft 14 valpar och fått alla sålda utan problem.Och det är efterfrågan på både tikar och hanar. Kul tycker jag.

Kent säger jämt att taxarna är på nergång i skogen,ingen som har tid eller ro att jaga med en tax. Alla vill ha statoil jakt säger han.Och med det menar han stöt hundsjakt.Det ska gå fort i skogen,fika på statoil och sedan hem.Det kallar INTE jag för jakt.

Det finns väl inget så underbart som att få tillbringa en hel dag i skogen och få höra en drev jakt med Tax    


Nu ska jag krypa ner i valplådan och pyssla om de små.Hoppas ni får en fin dag,trotts vädret som är på G


Kram

Carina


 
 
Ingen bild

Annica

28 november 2012 07:36

Du har visst ressugna väninnor... I alla fall en i årsunda... Dock är det bara New York och hurtigtutten av dina alternativ som jag är toksugen på :)
Men med bra sällskap kan jag åka vart som helst ;)

Carina

28 november 2012 14:54

Åh så trevligt.Vi kanske kan ta en resa tillsammans framöver.Kram

 
Ingen bild

Gabbis

28 november 2012 08:39

Sorgligt med valpen. Hoppas de andra klarar sig nu.
Men va härligt me resor å upplevelser! Jag skulle oxå gärna vilja ut å resa, kanske kan snacka ihop oss om detta nån gång. Å resmålen är precis samma som jag också vill komma till. Ses snart igen! Kram

Carina

28 november 2012 14:53

Visst är det sorgligt med valpar som inte klarar sig.
Att resa är att leva och upptäcka så jag är öppen för förslag.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards