Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Carina - 4 januari 2013 18:15

Host,host,host.Det blev inte mycket till sömn i natt.Eftersom jag skulle vara på provtagning i dag så fick jag varken äta eller dricka efter kl 20:00 i går kväll.Så att dämpa hostan med vatten var inte att tänka på.

7:45 var jag på provtagningen sen bar det av hem för intag av frukost.Var jätte hungrig så det smakade väldigt bra.

Det blev en tur till Ica Maxi och Port 73 i Haninge på förmiddagen.

Solen sken så underbart vackert i dag och till min stora fasa fick jag ju se hur fönstren i vardagsrummet såg ut då solen låg på.Det var inte fullt lika vacker syn   Så det var bara att klä på sig och gå ut med min


 

(Bilden är tagen i maj 2012) Så himlar smidigt att tvätta fönstrena med denna Kärcher.


Sen var det dags att klä av honom...

Tänk att det är bertydligt lättare att klä på, än att klä av en gran.Då jag tog bort allt från fönstrena så var tanken att jag tar granen i morgon.Men si det blev aldrig så utan i morgon blev uppskjutet till nästa dag och nästa dag.

Nu är han utslängd.Jajamensan öppnade bara dörren och slängde ut honom.Vilken känsla att bara få slänga ut och stänga dörren   Nu ligger granen på gräsmattan/snön tills jag tar tag i den och slänger den vidare på ett annat lämpligare ställe.

Så nu finns inte ett spår efter julen längre.


 

Middagen i dag blev matkorn och laxfile med en citronsås jag gjorde själv.1 dl creme fraiche, 1 dl matyoghurt, rivet skal av en citron,1 msk citron saft,citronpeppar och salt.Väldigt gott och så enkelt.


Var bjuden på jakt i dag med taxarna,men var tvungen att tacka nej eftersom jag inte mår bra.Måste ju orka med att jobba på måndag.

Nu är jag den enda i vår familj som kommer att gå till skolan och sedan få olika lov.

Gabriella beslöt sig för att avsluta sin utbildning efter 1 1/2 år på Sjödalsgymnasiet,tanken var att hon skulle bli frisör.Jag försökte att peppa henne att fortsätta men det går inte att tvinga henne till en utbildning som inte är intressant att gå.Då tycker jag det är bättre att avsluta, än att gå ut med icke godkänt i alla ämnen.

Men kravet var att ha ett jobb,vilket hon nu fått.Det blir 35 timmar i veckan på MC donalds.

Hon hinner utbilda sig,känner mig inte orolig alls över detta val hon gjort.Allt går bara man vill och vill man inte så är det väldigt svårt.Nu vill hon jobba och tjäna pengar och det är ju inte helt fel.

Nu kommer hon att må betydligt bättre än vad hon gjort de senaste året och det är ju viktigt tycker jag.

Jag kanske resonerar fel,vad vet jag ???


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards