Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Carina - 9 januari 2013 18:45

Börjar må bättre men blir hemma i morgon med.Blir arbetsdag på fredag,dels är det en kort dag och sen har jag haft som regel till mina barn-är man hemma från skolan på fredag då stannar man inne hela helgen.Och det vet jag ju inte om jag gör.Och eftersom jag vill vara en god förebild till mina barn så måste jag jobba på fredag   


Jag säger då det -Svenska kennelklubben hur tröga får man vara

16 november 2011 anmälde jag flyttändring som skulle börja gälla 1/1 2012

I maj 2012 fick jag en valpkull och på deras stamtavlor stod det att jag bor i Skogås fastän dom skickade stamtavlorna till Grödinge.Jag vill ju att det ska stå rätt så jag fick helt enkelt skicka tillbaka stamtavlorna.

Kullen som föddes i september gick problemfritt,tack SKK för det.

Men nu denna kull.Fick SMS i dag att paket fanns att hämta i Skogås från just SKK.Började ana att allt inte stod rätt till. Åkte dit för att hämta dem och mycket riktigt det stod adressen till Skogås på stamtavlorna igen   

Hur svårt kandet vara ???

Gick genast in på hunddata och där står det under just denna kull, att jag bor i Grödinge, men varför gör det då inte det på stamtavlorna.Tyvärr hade telefontiden tagit slut.Får ringa i morgon igen.

Jag ska nu till veterinären med dessa valpar i nästa vecka och bör ha rätt stamtavlor hos mig senast tisdag.

Men ska jag då behöva åka till Rinkeby i morgon för att få detta ordnat.Hur långt är det inte dit? Dom varnar redan nu på radion om halt väglag i Stockholms området i morgon.

Varför ska det vara så omständigt med denna kull ?


 

Kryddrostad lax med ärtpuré hur gott var inte det ?

Kryddade den färska laxfilén med paprikapulver, spiskummin och salt, in i ugnen tillsammans med potatisen paprikan och rödlöken.Till detta fräste jag gröna ärter och vitlök som jag sedan mixade tillsammans med matyoghurt och detta serverades med cirton.Mums så gott   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards