Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Carina - 14 januari 2013 19:30

Det  är måndag morgon,åh livet känns så tuuuunnnnggggtttt.Nej så farligt var det väl inte,men så värst pigg var jag väl inte.Men vem är det?

Om fyrtiotvå dagar ska det vara ljust ute klockan sju på morgonen,ja dom sa så på radion i morse.Visst är det mysigt då det är mörkt.Men nu har jag ledsnat lite på att det alltid är mörkt då jag kör till och från jobbet.


Jag fick ett mail i från Gabriellas lärare som hon hade då hon gick på gymnasiet.Ja det hon hoppade av nu i januari.

Läraren skrev att hon hoppades det gick bra för Gabriella.Men nu undrade hon om hon fick komma hem till oss en lördag eller söndag för att se våra taxvalpar?

Hon är uppvuxen med taxar och är så förtjust i taxar,men vill inte ha någon egen tax,men vill komma hit och gosa med våra valpar.

Men jag har då ingen lust med det.Nä där går liksom gränsen.Ska jag avvara några timmar till en person som har ett sug av valpgos,som jag dessutom inte känner? Nej där går liksom gränsen till snällhet för mig.Kanske elkat tänkt av vissa men lite ego tänk av mig.


I går innan jag skulle somna låg jag och planerade kvällens middag.

Om jag tar en purjolök och paprika,hackar det och fräser på i en stekpanna,sedan slår jag på ca 1 dl vittvin och låter detta puttra en stund.Där efter häller jag på grädde,kryddar med cayenne peppar,svartpeppar och salt.Vänder sedan ner räkor och serverar detta med bandspagetti,då blir det nog riktigt gott.


 

Och det blev så smarrigt så   


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards