Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Carina - 10 februari 2013 19:30

Vi får snart simhud mellan tårna säger Kent efter gårdagens middag.Men det är ju så gott med fisk och framförallt lax

 

Rökt lax med dillstuvad potatis


 

Och en irish coffee till efterrätt.Kan knappast bli bättre   



Melodifestivalen...Vad är det förlåtar med ? Jag som gillar melodifestivalen måste villigt erkänna att det inte varit någon höjdar kvalite på bidragen i år.Har än så länge ingen favorit.Men det är ju några del tävlingar kvar och man får ju hoppas att de spart dom bästa till sist   

 

Åt mina räkor och slog sedan om till QX gaygalan.


I dag blev det shopping och lunch i Västerås.Läser en blogg om inredning och denna kvinna gillar Dollar Store. Som mini Ullared har hon skrivit.Men nej det kan jag inte riktigt hålla med om.Mini-mini Ullared i sådana fall. 

 

Jag kom hem med två kassar i alla fall och en säck viltfågelfrö och ett nytt fågelhus

 

Jag samlar ju på fågelhus och så fort jag ser ett nytt måste jag så klart köpa det.Snart ser det ut som ett bostads område utanför med alla fågelhus   


Har bakat semlor till fettisdagen på tisdag.Det är något som måste firas och då smakar hembakat bäst.


Tänkte ta en längre promenad men är så frussen i dag.Och vet ni vad som är på väg ? Jo mera snö   SMHI varnar MYCKET STORA SNÖMÄNGDER  på väg.Drar in redan i kväll...


Norrland möter Asien i denna kött- och grönsaksrätt som tillagas i gryta.Med ingredienser som viltskav, teriyakisås, champinjoner, savoykål och sambal oelek blir detta en riktig favorit rätt på middagsbordet.

Ja om man nu gillar viltskav.Vilket jag inte är så förtjust i.Det var några år sedan jag åt det sist och ville ge det en ny chans,men nej inte riktigt min smak.

 


Tankens makt är stor och så som du tänker blir ofta din verklighet.

Håll därför inte fast vid negativa tankar för länge,dom kan lätt bli din sanning.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards