Carina´s Blogg

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Carina - 28 februari 2013 20:45

Det blev en bra dag på jobbet.Camilla och jag var och hälsade på en elev på sitt boende.Det var så fint och mysigt där och en fantastisk personal som vi tror på gott samarbete med.

När vi kom tillbaks till jobbet åt vi lunch och tog en långpromenad.Jobbade några timmar till innan det var dags att åka hem.Det är så skönt nu när vi denna vecka hinner prata med varandra,vilket det inte blir så mycket av då vi har eleverna på plats.


 

Älggulasch med vitlökskräm är ett recept på en både fyllig och mustig gulaschgryta. Grytan innehåller bland annat älgfärs, vitlök, paprika, morötter och krossade tomater och får sin fina smak av kryddor som cayennepeppar och kumminfrö. Toppa gulaschen med en klick vitlökskräm, servera med ris.Underbart gott   


 

Eva kom på besök och lite fika,fika utan fikabröd.Vi försöker båda att hålla igen på det goda.Ja i alla fall på vardagarna för på helgen måste man ju unna sig något gott   


Det spelar mindre roll vad andra tycker,bara du är tillfreds med dig själv


 

Godnatt!

Ingen kan ta ifrån dig dina drömmar...

fantastin kan ta dig vart som helst...

Sov Gott!


Kram

Carina

Av Carina - 28 februari 2013 07:15

Vilket underbart väder vi hade i går +8 sol och en massa fågelkvitter.Man fick ju vårkänslor direkt och tänk vad livet känns så mycket bättre och roligare då solen lyser upp vår dag.

Camilla och jag tog en lång promenad med en massa tjej snack och njöt av denna vackra dag.


Efter jobbet var det dags för tjej mys med Gabriella.Åt sushi,jag måste bara få berätta.Vi sitter och äter är nästan klara det fanns två platser lediga bredvid oss och på andra ställen.Då kom två män fram till oss dessa män var i min ålder och frågade om det var ledigt bredvid  oss.Ja och även där borta hade jag lust att svara dem,men avstod.Så dom slog sig ner och det kändes ju urfåningt att sitta där med dem.Så vi tackade för oss och gick.Det raggningsknepet var inget för oss.

Blev besök i diverse butiker innan vi ställde oss popkornkön och kom in lagon till reklamen.

Du gör mig galen!

En före detta lärare som precis släppts ut från den psykiatriska anstalten där han suttit efter att ha försökt slå ihjäl sin frus älskare.Då han kom på dem älskande i deras dusch till deras bröllopslåt.

Nu tvingas han flytta hem till sina föräldrar och gör allt han kan för återförenas med sin motvilliga ex-fru. På en brokig väg dit möter han Tiffany.

Det var en mycket bra film och han är ju bara för snygg denna Bradley Cooper.En man helt i min smak   

Jag kan varmt rekommendera denna film.

Och tack min upptagna Gabriella som tog sig tid till att umgås med sin mor.Fick släppa av henne på vägen hem för inte hade hon tid att åka hem efter bion.




För att kunna skratta måste jag känna glädje.

Och för att kunna känna glädje måste jag söka efter det som ger mig glädje.

Och tränga bort allt som motar det.


Ha en fin dag och njut av solen

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards