Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Carina - 18 februari 2013 19:30

Vecka åtta har nu snart avklarat sin första dag och vi går ytterligare en vecka närmare våren.Längtar enromt mycket.


Förändringarnas tider lever vi ju ständigt i och jag är positiv till just förändringar.Men i bland vet jag inte riktigt om alla förändringar är så bra och genomtänkta   

Det värsta jag vet är falska personer som vänder kappan efter vinden och inte kan stå upp för sin åsikt   Och dom som inte lyssnar på oss med erfarenhet och de rätta kunskaperna.  

Ska bli intressant och se vilka som får rätt i höst   


Det blev en sen middag i kväll,men det får bli så ibland,eller det blir så rätt ofta nu för tiden.Men vill man laga sin mat själv och inte köpa färdiglagat så tar det sin tid.

Lite skrämmande med hästköttet i lasagnen och nu även i gulasch och sås till pasta från Lidl.

För det första handlar jag ALDRIG på LIDL har alltid varit skeptisk i mot dessa lågpris matbutiker.Sen skulle jag ALDRIG köpa färdiglagad mat.

Så i dag blev det hem lagad lasagne ala Carina på älgfärs.Riktigt gott   men det skriver ju jag jämt tänker ni.

Ja men jag lagar bara god mat,eller rättare sagt mat som jag tycker är god.Himla bra att få detta med matlagning och matplanering på sin lott   


 


Låt dem som bråkar hållas....

TIDS NOG biter de sig själva i svansen.

Eller hamnar med svansen i brevlådan...


Kram

Carina


Av Carina - 17 februari 2013 19:45

I dag blev det inte så mycket gjort för min del.

Har hackat lite i snön i hundgården för att luckra upp den och hoppas de tinar snabbare. Varit en sväng till Moraberg för att köpa grillkol och Sushi lunch på Heron City.

Sen blev det inte så mycket mer gjort,förutom två maskiner tvättade och en promenad till Grindsjön.Skönt med slappar dagar.

Det var premiär för årets första grillning i dag.Att bara känna doften från grillat kött får mig att längta till våren/sommaren och de fantastiska kvällar,när man inte vill gå in utan bara vara ute och njuta.

På grillen blev det hjortinnanlår som jag hade gjort en egen marinad med soya,sambal oelek,olivolja,massa vitlök salt och peppar.Till köttet blev det potatisgratäng.

Det var så gott så gott så MMMM säger jag


Har kollat in en del olika hemsidor/bloggar för att få lite tips till hur jag ska ha med blommorna i sommar och jag ska nu tillverka en blomsterhylla med hjälp av kabeltrummor.Ska visa er så fort det blir klart.Men först ska jag få hem dem.


Förr kunde ENERGI TJUVARNA ta över HELA mitt liv.

Nu släpper jag dem sällan över tröskeln.  


Kram

Carina


Av Carina - 17 februari 2013 15:00

I går hade vi lördag  och det var då dags för taxklubbens årliga årsmöte som denna gång var på Rindögatan i Stockholm.

Fyra championat utdelades till tre hundar jag fött upp,varav en fick dubbla championat för spår och drev.

Tre vandringspriset blev det också till Rondodrevets hundar.

 

Sven ägare till Moltaz,denna man är en mycket tävlingsinriktad ägare,vilket jag så klart tycker är kanon bra,samt jag som fick ta emot priser till de valpköpare som fått förhinder att komma dit.

Det brukar alltid vara en lättare förtäring som paj och sallad efter mötet innan prisutdelningen.

Men besparingstiderna satte stop så det blev loka och en frukt.

Så det blev hem och ställa sig vid spisen och slänga i hop en middag innan melodifestivalen.

 

Det blev Italiensk karré med gremolata  och potatishalvor


 

Är det lördag så vill man,eller rättare sagt,så vill jag ha efterrätt = blåbärskompott med lime och kardemummakvarg

 Riktigt gott de med   


Gårdagskvällens melodifestival var lite bättre än vad de tidigare program varit.Fast jag tyckte ju inte att rätt låt gick vidare.

Är väldigt förtjust i Caroline af Ugglas bidrag.Har alltid gillat henne och framför allt hennes texter som alltid berör-


Hon har inte


Så många år har du älskat mig, dyrkat mig, bara mig.
Du har älskat mitt hår, mina händer, mina ögon, och min mun.
Du ville va med mig.
Så du sa ja till mig.
Och du va stolt att jag var din.
Så vad har hon som jag inte har.



Hon har väl inte tröttat ut dig.
Hon har inte än förstört allt.
Det är nytt och allt är bra.
Ja hon har inte hunnit bråka såsom jag.
Och hunnit säga saker som man inte ska.
Ja hon har inte gått och lagt sig.
Skyllt på att hon är så trött.
Varit gnällig, varit svag.
Hon har inte…hon har inte.



Jag kunde se det i din blick förr..
När du log åt mig.
Att du såg upp till mig.
Ja du har tyckt att jag är vacker.
Du har tyckt att jag är kul.
Så vi har skrattat, vi har älskat.
Vi har gråtit, och sen tröstat varann.
Så vad har hon som jag inte har ?




Kram

Carina

Av Carina - 16 februari 2013 09:17

I går blev det en familje middag på De svarta fåren Tobias flickvän Linda jobbar där och hon serverade oss denna kväll.

 


 

Det var riktigt gott och så klart den BÄSTA servicen,TACK Linda   


 


           



Kärlek är också att vara rädd om varandra


Kram

Carina

Av Carina - 14 februari 2013 19:00

Alla hjärtans dag.Alla dagar borde väl vara fyllda med kärlek,eller vad säger ni   

En elev ringer i dag till sin fästman på rasten.

-Du köper väl något åt mig i dag ?

-Va har du inga pengar ? Men man ska köpa något i dag till den man är kär,det är faktiskt så säger hon.

-Men du har väl 20:- i alla fall ? NÄHÄ MEN RITA EN TECKNING DÅ!!!


När samtalet var avslutat kom hon till mig,hon kan inte läsa så bra så hon ber mig läsa ett sms han just har skickat, hon tittar i telefonen på sitt sms och ögonen tindrar kolla Carina vad gullig han är han gör pussgubbar och skriver om kärlek till mig i dag på alla hjärtans dag.Jag läste smset åt henne där det stod - Ring mig 15:30  (och så var det en pussgubbe)

Ja det är tur att man kan bli så glad och lycklig för ett sådant sms


Många har höga förväntningar en dag som denna,ska jag bli uppvaktad av min man/fru,pojkvän/flickvän ? och dom som inte har någon relation  tänker undra om jag har någon hemlig beundrare   

Jag skrev om det förra året och gör det även i år.

Tycker inte det ska få förekomma försäljning av rosor på skolan.Tänk de som inte får någon ros,det måste ju bli jätte tungt och jobbigt för dem.På vår skola säljer dom rosor.


När en av de kvinnliga arbetskamraterna gick hem i dag sa jag -Ska du hem och pussas nu med din man ? och eleverna sa - ÅHHHHH NEJ så där som generade tonåringar kan göra.

Då sa hon -  jajamensan och jag ska sätta på mig raffsettet och lägga mig på soffan.

-Jaha så spännande,då kommer han nog hem direkt.Vilken färg blir det i dag då sa jag

-Lila svarade hon   

-Ja lycka till då sa jag och hej då

När hon gått säger min manliga arbetskamrat lite tyst till mig.Hade jag varit hennes man hade jag aldrig kommit hem.

Men tänk vad skönt att det faktiskt finns någon till oss alla oavsett hur man ser ut.Det är ju ändå insidan som räknas.



Vilda Wallenbergare med sötsyrlig gurka är en fenomenal middagsrätt där klassiska wallenbergare fått en härlig smak av viltkött. Biffarna får dessutom sällskap av len rotsaks- och potatispuré samt sötsyrlig gurka med finhackad persilja. Låt er väl smaka,fantastiskt gott !


 

Vilda Wallenbergare


   Vi är alla älskade av någon   


Kram

Carina



Av Carina - 13 februari 2013 18:45

I dag pratade jag och en manlig arbetskamrat om vänskap med de motsatta könet.Det är otroligt viktigt och mer vanligt i dag att man har en vän hos det motsatta könet.

Det går två manliga vänner på en kvinna.Alltså är en man vän med en kvinna så krävs det två män för att uppnå den kvinliga kvoten och tvärt om för oss kvinnor.

Jag har många manliga vänner och en riktigt bra manlig vän.Viktigt att man tillåts i en relation att få ha vänner i det motsatta könet.

Om jag ser till mina barn så är det mer vanligt i dag att de har kompisar i de motsatta könet än vad det var då jag var liten/ung.Ja nu låter det som om jag var född på sten åldern,men tiderna har förändrats och detta till något mycket positivt.Det var inte alltid bättre förr   


 


Slutade tidigt i dag och passade då på att ta en lång promenad med Nora när jag kom hem.Men jag har ju en förmåga att snurra till det då jag går i skogen.Då det är barmark kan jag ju alltid följa en stig,men nu då skogen är snö täckt upp till knäna och jag går min egna väg,där jag tror stigen är,blir det bara galet   

Ja ,ja nu är jag hemma i alla fall och för mig var det viktigt att få komma ut,röra på mig och skingra tankarna på något annat.Det har varit händelserika dagar med mycket tankar och funderingar.Där jag på bästa sett försöker finnas till de de som behöver mig.Men i bland känner jag att jag inte räcker till fullt ut, och det är lite tungt.


Till middag blev det i dag ett recept med härliga smaker där vitlöken till den stekta kycklingen och västerbottenosten i risotton sätter sin tydliga prägel. Körsbärstomater och salladsmix i olja och balsamicovinäger passar utmärkt som tillbehör. Utsökt   

 

Vitlöksstekt kyckling med krämig risotto


Jag kan torka dina tårar och jag kan ge dig tröst.Men jag kan inte lösa dina problem åt dig.

Det måste du försöka göra själv min vän.Jag vill ändå finnas där för dig...

  


Kram

Carina


Av Carina - 12 februari 2013 19:30

Snön faller och jag med den....

Önskade i bland att jag hade semester tjänst så att jag kunde åka bort när vintern känns för långdragen och kall.


Då har vi fettisdagen i dag och jag borde ju inte äta dessa semlor,men det är ju så underbart goda.Har gjort egna och jag blandar då ut mandelmassan som jag river ner i grädden.

 

Dom är inte lika snygga som dom köpta men dom är hemma gjorda och underbart goda,om jag nu får skryta lite   På måndag ska jag börja mitt nyttiga liv,om jag nu kommer i håg det   


Men innan semlan blev det så klart middag som i dag blev en förtjusande och färgsprakande soppa som både värmer och mättar. Denna utomordentliga paprikasoppa serveras dessutom tillsammans med ljuvlig västerbottenstoast vilket ger en svårslagen smakkombination!

 

Paprikasoppa med västerbottenstoast




Ibland är det bättre att vara helt ensam...än att vara bland människor som gör att man känner sig ensam...


Kram

Carina




Av Carina - 11 februari 2013 19:00

Visste inte riktigt vad jag skulle mötas av för syn då jag smög mig fram till fönstret i morse ???

Det hade varnat för minst 15 cm snö under natten.Men tack och lov kom det drygt 2 cm snö hos oss.

Samtidigt var jag orolig då jag åkte till jobbet, för dom varnade även för snö som skulle komma under dagen och ställa till trafik problem.

Men tack och lov hade dom fel och jag kunde köra hem utan kaos.

Man märker nu på bara en vecka att det är ljusare på morgonen.Skönt att vi går mot ljusare tider tycker jag.


Nu tillverkas det hjärtan för fullt i skolan inför torsdagens alla hjärtans dag.Jag såg ett hjärt pyssel på instagram som vi testade på skolan

Visst var det ett ovanligt men roligt hjärta.


 Här lagades i dag ett läckert och enkelt recept på krämig räkpasta med körvel. Den snabblagade såsen innehåller tomat, lök och grädde och blandas tillsammans med handskalade räkor och frisk körvel för ytterligare smak. Fantastiskt gott till den nykokta pastan.

Krämig räkpasta med körvel


När vi bryr oss om varandra fyller vi våra liv med värme och kärlek  


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards